ArtikelsNieuwsZoekertjes
Thema's
  • chevron_right Verse voeding
    • Vers vlees
    • Verse vis & schelpdieren
    • Bakkerij
    • Groenten & fruit
    • Zuivelproducten
    • Smeersalades
    • Streekproducten
    • Aardappelproducten
    • Charcuterie
    • Bereide gerechten
    • Plantaardige voedingsproducten
    • Kazen
    • Patés
    • Biovlees
  • chevron_right Droge voeding
  • chevron_right Diepvries
  • chevron_right Dranken
  • chevron_right Non-food
  • chevron_right Winkel
  • chevron_right Atelier
  • chevron_right Marketing
  • chevron_right Recepten
Verse voeding

Tetra Pak lanceert zonnebloemproteïne

27/11/2025

Tetra Pak opent nieuw productontwikkelingscentrum

17/11/2025

Pentawards Festival 2026: de toekomst van design

6/11/2025

Het Pentawards Festival keert terug naar Paris Packaging Week 2026 en bevestigt Parijs als de wereldhoofdstad van verpakkingsontwerp. Het evenement, met als thema Fuelled by Ideas, brengt designleiders, merken en innovatie-experts samen voor conferenties, optredens en creatief netwerken. Meer dan 100 bekroonde ontwerpen van 2025 illustreren belangrijke trends zoals artificiële intelligentie, duurzaamheid, toegankelijkheid en inclusiviteit. Het evenement is geïntegreerd in de Paris Packaging Week met een Design Hub met bekende bureaus en sprekers zoals Jo Smith, Tina Touli en Jennifer Clements.

6 op 10 gebruiken supplementen voor gezondheid

4/11/2025

Het gebruik van supplementen in België neemt toe, waarbij 54% ze gebruikt voor algemene gezondheidsdoeleinden en 41% op advies van een arts. Vrouwen volgen vaker professioneel advies dan mannen, met 45% tegenover 37%. Vloeibare supplementen worden steeds populairder, met 59% van de consumenten die ze verkiezen vanwege het gemak. Tetra Pak's Anna Larsson ziet hier kansen voor merken om te focussen op handige verpakkingen en natuurlijke ingrediënten. 7 op de 10 consumenten geven de voorkeur aan natuurlijke, geleidelijke resultaten en zijn bereid hiervoor meer te betalen. Het Tetra Pak FSN Research werd uitgevoerd door Ipsos in juli 2025 bij 25.547 consumenten in 17 landen.

  • Premium

Plagen bevechten met natuurlijke vijanden

28/10/2025

Via ecologische bestrijding maken men komaf met vervelende plagen terwijl mens, dier en milieu gespaard blijven van schadelijke neveneffecten. Een van de manieren om dit aan te pakken, is door de natuurlijke vijanden van het ...

  • Premium

La vita è bella met pizza, lasagne en pastasauzen

15/10/2025

Pizza en lasagne gaan door recente lanceringen verder op een nieuw elan. Pasta is favoriet bij de Belgen, de bijhorende sauzen maken hen het leven makkelijk.

  • Premium

Feromonen inschakelen tegen plagen

8/10/2025

Als uw klant het principe 'make love, not war' hanteert, kan hij plaagdieren in zijn tuin aanpakken met feromoonvallen. Deze vorm van ecologische bestrijding wordt vooral toegepast bij schadelijke motten en vliegen.

Productinnovatie van Hamal smeersalades

2/10/2025

Hamal heeft recentelijk zijn visibiliteit vernieuwd, wat nu beter overeenkomt met de kwaliteitsverbeteringen die het bedrijf heeft doorgevoerd. De nieuwe visibiliteit zorgt ervoor dat de verbeteringen op een passende manier worden gecommuniceerd naar klanten en stakeholders.

FROSTIQUE - Your partner in next level, frozen meal creations for food professionals

23/9/2025

Frostique, een jong Belgisch foodbedrijf opgericht door Siel Vermote & Eva Van Compernolle, brengt hedendaagse, vriesverse maaltijden met zorgvuldig geselecteerde, kwalitatieve ingrediënten van over de hele wereld, op maat van de klant.

  • Premium

Scoren met Aziatische voeding

18/9/2025

De oosterse keuken sluit naadloos aan op de grote consumententrends van spicy food en bewuster eten, en biedt tegelijk veel avontuur en inspiratie. Deze zeven tips helpen je om het potentieel van Aziatische producten volop te benutten.

Hoe spelen food retailers in op het eindejaar 2025?

21/8/2025

Binnenkort beginnen we eraan: lijstjes maken voor de feesttafels in de eindejaarsperiode. Wij hoorden al eens rond bij enkele retailers welke accenten ze leggen.

Tetra Pak behaalt EcoVadis Platinum medaille

31/7/2025

Tetra Pak behoort tot de top 1% van bedrijven wereldwijd op het gebied van duurzaamheid en ontving de prestigieuze platina-medaille van EcoVadis. Met een score van 84/100 laat Tetra Pak een sterke vooruitgang zien, vooral op het gebied van milieu, arbeid en mensenrechten, ethiek en duurzame inkoop. Het bedrijf streeft ernaar om voedsel veilig en beschikbaar te maken en richt zich op vijf prioriteiten: voedselsystemen, klimaat, natuur, circulariteit en sociale duurzaamheid. Tetra Pak heeft een Sustainability Excellence-team opgericht en duurzaamheid volledig geïntegreerd in de dagelijkse bedrijfsvoering, waarbij nauw wordt samengewerkt met klanten, leveranciers en andere partners.

Tetra Pak opent nieuw Food Tech Centre in Zweden

15/7/2025

Het nieuwe Food Technology Development Centre van Tetra Pak in Karlshamn, Zweden, is opgezet om producenten van voedingsmiddelen op basis van biomassa- en precisiefermentatie te helpen bij het ontwikkelen van hun processen, optimaliseren van apparatuur en beperken van financiële risico's. Het centrum, ondersteund door specialisten, helpt producenten om de overgang te maken van prototype naar grootschalige productie. Het centrum staat open voor starters en gevestigde bedrijven die nieuwe marktsegmenten willen verkennen en helpt hen om de uitdagingen van industriële schaal aan te gaan.

Winnaars Groente- en Fruitambassadeur 2025

2/7/2025

Tijdens de laatste week van juni 2025 werden de winnaars van de Groente- en Fruitambassadeur 2025 gelauwerd in de categorieën buurtsupers, speciaalzaken/marktkramers en hoevewinkels. De wedstrijd is ondertussen al aan zijn elfde editie toe.

Mollie introduceert eigen betaalterminal Tap

26/6/2025

Raclettekaas in dunne sneetjes voor dagelijks gebruik

24/6/2025

Entremont doorbreekt gewoontes met een verrassende manier om van raclette te genieten. De nieuwe dunne sneetjes raclettekaas brengen een vleugje smeuïgheid en gezelligheid naar je dagelijkse maaltijd.

Steeds meer aardappelproducten beschikbaar

10/6/2025

Er wordt wel wat anders bereid in grootkeukens dan gewone aardappelen, frites en kroketten. De hashbrowns en rösti’s, de aardappelpannenkoeken, zijn met een serieuze opmars bezig. En portioneerbare producten zijn handig voor de grootkeukens.

Maak van jouw winkel dé kaasbestemming

10/6/2025

Kaas verdient een centrale plaats in de winkel. Door te concentreren op een uitgebreid aanbod dat rekening houdt met uw doelpubliek verhoogt u de omzet. Leg daarbij het accent op lokaal, ambachtelijk en seizoensgebonden.

‘Een handje zomer’ verleidt jonge consument

4/6/2025

De campagne 'Een handje zomer' richt zich op jonge volwassenen en promoot het consumeren van aardbeien, blauwe bessen, bramen en frambozen. Met een mix van online en offline communicatie, zoals TikTok en promotiemateriaal bij telers, wordt het zomergevoel verspreid in België, Nederland en delen van Duitsland. De focus ligt op geluksmomenten met fruit, dat lokaal geteeld en duurzaam geproduceerd wordt. Ondanks de groei van de zachtfruitproductie in België blijft de consumptie onder jongvolwassenen achter, daarom speelt de campagne in op hun waarden van versheid, gezondheid en gemak.

  • Premium

Zuivel blijft stevig verankerd in Belgisch eetpatroon

4/6/2025

De Belgische zuivelmarkt beleeft een opmerkelijk hersteljaar. Na enkele jaren van druk door stijgende prijzen en veranderende consumptiepatronen, groeit het thuisverbruik van zuivelproducten opnieuw in zowel volume als in waarde.