ArtikelsNieuwsZoekertjes
Thema's
  • chevron_right Verse voeding
  • chevron_right Droge voeding
  • chevron_right Diepvries
  • chevron_right Dranken
  • chevron_right Non-food
  • chevron_right Winkel
  • chevron_right Atelier
  • chevron_right Marketing
    • Food retail
    • Beurzen
    • Retail concepts
    • Food concepts
  • chevron_right Recepten
Retail concepts

eFaktura: E-factureren zonder taalstress

25/11/2025

Waarom 450.000 klanten jaarlijks trouw blijven aan Interchalet

30/10/2025

Waar Interchalet te Horst ooit begon als een bescheiden houtverwerkend bedrijfje, is het vandaag uitgegroeid tot een uitgestrekte Home-Park winkelbestemming. Wat maakt dat ruim 450.000 klanten, jaar in, jaar uit, trouwen blijven aan ...

Innoveren met impact: e5 wint de Mercuriusprijs 2025

21/10/2025

Tijdens een feestelijke uitreiking op 15 oktober bekroonde Comeos, de federatie van handel en diensten, e5 met de Mercuriusprijs 2025. Al meer dan 35 jaar zet deze prestigieuze onderscheiding retailers in de schijnwerpers die met vernieuwende ideeën het verschil maken.

Pascal De Greef nieuwe CEO Comeos

1/10/2025

Pascal De Greef werd aangesteld als nieuwe CEO van handelsfederatie Comeos.

NATRUE lanceert plantaardige dranken bij Delhaize

23/9/2025

Moeten retailers vrezen voor direct-to-consumerkanalen?

22/9/2025

Retailers zien direct-to-consumerkanalen vaak als een bedreiging, maar is dit terecht? Michiel Van Crombrugge onderzocht dit in zijn doctoraat, begeleid door Kathleen Cleeren en Els Breugelmans. Het onderzoek toont aan dat ...

Nieuwe Dr. Hauschka Langhoudende Mascara

12/9/2025

Hollywood-power voor je werkbank

30/8/2025

Retail's Big Show Europe: van 16 tot en met 18 september in Parijs

3/6/2025

Het belangrijkste retail-evenement van Europa, Retail's Big Show Europe, vindt plaats in Parijs van 16 tot 18 september 2025. Laat u inspireren door toonaangevende retail-leiders uit heel Europa.

  • Premium

Duurzaamheidseisen dwingen de doe-het-zelfsector tot actie

20/5/2025

De roep om duurzaamheid klinkt luider dan ooit, ook in de doe-het-zelfsector. Consumenten eisen het, en de wetgeving stimuleert het. Hoe bewegen leveranciers en retailers zich door dit veranderende landschap?

Gino Van Ossel: "Retailmarkt zit in oog van Perfecte Storm"

19/5/2025

De klassieke retail staat onder druk. Professor Gino Van Ossel, verbonden aan de Vlerick Business School, deelt daarover graag zijn visie. Hij is expert in consumentengedrag, e-commerce en omnichannelstrategieën en is een veelgevraagd spreker en adviseur in de sector.

  • Premium

‘Gekozen Product van het Jaar’ krachtige hefboom voor moderne retail

25/2/2025

Dankzij de verzamelde data uit de consumentenpanels, krijgen merken en retailers waardevolle inzichten in de laatste trends”, zegt Philippe Gelder, CEO Voted Product of the Year Worldwide.

  • Premium

“De toekomst behoort toe aan merken die durven innoveren”

25/2/2025

Begin 2025 werden in Tervuren 62 producten en merken bekroond door de organisatie van ‘Gekozen Product van het Jaar’. Innovatie blijkt de sleutel te zijn om te verleiden en klanten te behouden.

Verkopen via de C.R.A.C.

2/12/2024

Dit artikel heeft als hoofdbedoeling jouw manier van verkopen te optimaliseren en dit door het behandelen van jouw winkelbezoeker via de C.R.A.C.-structuur: eerst Chambreren/Charmeren, om vervolgens een Raadsel op te lossen, Appetijt te geven ...

  • Premium

Jumbo opent eerste Jumbo Foodmarkt van België in Gent

26/9/2024

In september 2024 opende supermarktketen Jumbo haar allereerste Jumbo Foodmarkt van België aan de Vliegtuiglaan in Gent. De gloednieuwe Jumbo Foodmarkt biedt klanten een uitgebreide foodbeleving. Dit onder meer dankzij verschillende versateliers.

  • Premium

Vier logo’s tonen de weg naar nieuwe producten en toekomstgerichte merken

5/8/2024

Philippe Gelder, CEO Voted Product of the Year Worldwide, legt uit waarom net de consument zelf met zijn aanbevelingen, de brandstof kan zijn voor succesvolle productintroducties.

  • Premium

Vier CEO's delen hun inzichten over uitdagingen retailbranche

30/7/2024

In het rapport 'Signs of Hope - The State of Grocery Retail 2024: Europe' laten McKinsey en Eurocommerce hun licht schijnen op de trends die dit jaar de food retail sector vormgeven. Vier CEO's delen hun inzichten over de uitdagingen waarmee de sector te maken heeft.

  • Premium

Geef je winkel een eigen smoel

4/6/2024

Wat maakt de ene winkel nu anders dan de andere? Waarom zijn mensen tot de ene meer aangetrokken dan door de andere? Wanneer we dit onderzoeken, zien we dat winkels met een unieke ‘smoel’ opvallen en aantrekkelijk zijn.

  • Premium

Visie winkeltechnologie in de toekomst

25/4/2024

Welke technologische trends lijken dan veelbelovend voor de Belgische retailmarkt? We vroegen het aan Alex Declerck, algemeen directeur bij Wanzl.

  • Premium

Franchisemodel blijft verder groeien

19/4/2023

Het feit dat Delhaize de eigen winkels wil overhevelen naar een uitbating via franchising, kadert perfect in de wetenschap dat het franchisemodel blijft groeien. België telt intussen 7.613 franchiseverkooppunten die 54.437 voltijdse banen genereren