
27/11/2025

20/11/2025

17/11/2025

16/11/2025
Na Zolder, Pelt en Grote Spouwen opent Group Bruno dit jaar al een vierde nieuwe vestiging, ditmaal in Diepenbeek. Het is de 25ste Bruno Foodcorner in Limburg.

6/11/2025

4/11/2025
Het gebruik van supplementen in België neemt toe, waarbij 54% ze gebruikt voor algemene gezondheidsdoeleinden en 41% op advies van een arts. Vrouwen volgen vaker professioneel advies dan mannen, met 45% tegenover 37%. Vloeibare supplementen worden steeds populairder, met 59% van de consumenten die ze verkiezen vanwege het gemak. Tetra Pak's Anna Larsson ziet hier kansen voor merken om te focussen op handige verpakkingen en natuurlijke ingrediënten. 7 op de 10 consumenten geven de voorkeur aan natuurlijke, geleidelijke resultaten en zijn bereid hiervoor meer te betalen. Het Tetra Pak FSN Research werd uitgevoerd door Ipsos in juli 2025 bij 25.547 consumenten in 17 landen.

29/10/2025
Retailers staan voor een evenwichtsoefening. Technologie dringt steeds dieper door tot op de winkelvloer, maar klantgerichtheid, nabijheid en vertrouwen blijven de echte succesfactoren.

29/10/2025
Op haar 33e werd Marieke Versavel uitgeroepen tot Food Retailer Personality of the Year, mede dankzij haar (over)grootvader en vader, die een succesrijke bakkerszaak runden. Vijf jaar geleden stapte ze in het bedrijf en ze fileerde alle aspecten van het zakendoen

21/10/2025
Tijdens een feestelijke uitreiking op 15 oktober bekroonde Comeos, de federatie van handel en diensten, e5 met de Mercuriusprijs 2025. Al meer dan 35 jaar zet deze prestigieuze onderscheiding retailers in de schijnwerpers die met vernieuwende ideeën het verschil maken.

20/10/2025

16/10/2025
Tom Penninckx, van NIQ (NielsenIQ), was weer bereid om de lezers van Retail de laatste trends te verduidelijken op het vlak van FMCG-producten. We leerden dat het consumentenvertrouwen toeneemt, dat de klanten gretig producten met gezondheidsclaims blijven kopen.

22/9/2025
Retailers zien direct-to-consumerkanalen vaak als een bedreiging, maar is dit terecht? Michiel Van Crombrugge onderzocht dit in zijn doctoraat, begeleid door Kathleen Cleeren en Els Breugelmans. Het onderzoek toont aan dat ...

9/9/2025
Bent u op zoek naar een betrouwbare bron voor uw mediavragen? Neem dan contact met ons op. Wij zijn beschikbaar voor interviews, achtergrondinformatie, persberichten en meer. Ons team van experts staat klaar om u te voorzien van relevante informatie en inzichten. Wij zijn goed bereikbaar en kunnen snel reageren op uw verzoeken. Of het nu gaat om een actueel nieuwsitem of een diepgaande analyse, wij helpen u graag verder. Neem vandaag nog contact met ons op en laat ons weten hoe wij u van dienst kunnen zijn.

5/8/2025
Twee recente KU Leuven-studies onder leiding van Els Breugelmans, professor marketing aan KULeuven, tonen dat zo’n verstoring verrassende gevolgen heeft.

31/7/2025
Tetra Pak behoort tot de top 1% van bedrijven wereldwijd op het gebied van duurzaamheid en ontving de prestigieuze platina-medaille van EcoVadis. Met een score van 84/100 laat Tetra Pak een sterke vooruitgang zien, vooral op het gebied van milieu, arbeid en mensenrechten, ethiek en duurzame inkoop. Het bedrijf streeft ernaar om voedsel veilig en beschikbaar te maken en richt zich op vijf prioriteiten: voedselsystemen, klimaat, natuur, circulariteit en sociale duurzaamheid. Tetra Pak heeft een Sustainability Excellence-team opgericht en duurzaamheid volledig geïntegreerd in de dagelijkse bedrijfsvoering, waarbij nauw wordt samengewerkt met klanten, leveranciers en andere partners.

15/7/2025
Dit distributiecentrum, het derde in de regio en naast dat van Ghislenghien en Ollignies I, zal worden gebruikt voor het non-foodassortiment van Colruyt Laagste Prijzen en Okay.

15/7/2025
Het nieuwe Food Technology Development Centre van Tetra Pak in Karlshamn, Zweden, is opgezet om producenten van voedingsmiddelen op basis van biomassa- en precisiefermentatie te helpen bij het ontwikkelen van hun processen, optimaliseren van apparatuur en beperken van financiële risico's. Het centrum, ondersteund door specialisten, helpt producenten om de overgang te maken van prototype naar grootschalige productie. Het centrum staat open voor starters en gevestigde bedrijven die nieuwe marktsegmenten willen verkennen en helpt hen om de uitdagingen van industriële schaal aan te gaan.

10/7/2025
Carrefour België en de Franse hotelgroep Accor lanceren een Carrefour BuyBye in het ibis Styles-hotel Roissy CDG, vlak bij luchthaven Parijs-Charles de Gaulle. In deze microwinkel (6 m2) krijgen hotelgasten 24/7 toegang.

3/7/2025
Fritz-kola onderstreept het belang van bewust consumeren door te focussen op kleinere verpakkingen. Consumenten geven aan dat kleine flesjes hen helpen om minder te drinken, doordat ze makkelijker kunnen doseren en het drankje langer vers blijft. Voedingsdeskundige Michaël Sels benadrukt dat kleinere porties een effectieve manier zijn om suikerconsumptie te beperken, zonder in te leveren op smaak of plezier. Fritz-kola biedt daarom kola's en frisdranken enkel aan in flesjes van 0,2, 0,33 en 0,5 liter, omdat zij geloven dat bewuste consumptie begint bij de grootte van de verpakking. Hun doel is om met kleine verpakkingen bewuste genietmomenten te stimuleren en duurzaam consumptiegedrag aan te moedigen.

30/6/2025
Vier maanden nadat de intentie werd aangekondigd om de Okay-winkels op zondagvoormiddag te openen, is de kogel door de kerk: vanaf begin 2026 kan de klant ook bij Okay terecht voor zijn zondagse boodschappen, koffiekoeken en pistolets.