ArtikelsNieuwsZoekertjes
Thema's
  • chevron_right Verse voeding
    • Vers vlees
    • Verse vis & schelpdieren
    • Bakkerij
    • Groenten & fruit
    • Zuivelproducten
    • Smeersalades
    • Streekproducten
    • Aardappelproducten
    • Charcuterie
    • Bereide gerechten
    • Plantaardige voedingsproducten
    • Kazen
    • Patés
    • Biovlees
  • chevron_right Droge voeding
  • chevron_right Diepvries
  • chevron_right Dranken
  • chevron_right Non-food
  • chevron_right Winkel
  • chevron_right Atelier
  • chevron_right Marketing
  • chevron_right Recepten
Bereide gerechten
  • Premium

La vita è bella met pizza, lasagne en pastasauzen

15/10/2025

Pizza en lasagne gaan door recente lanceringen verder op een nieuw elan. Pasta is favoriet bij de Belgen, de bijhorende sauzen maken hen het leven makkelijk.

FROSTIQUE - Your partner in next level, frozen meal creations for food professionals

23/9/2025

Frostique, een jong Belgisch foodbedrijf opgericht door Siel Vermote & Eva Van Compernolle, brengt hedendaagse, vriesverse maaltijden met zorgvuldig geselecteerde, kwalitatieve ingrediënten van over de hele wereld, op maat van de klant.

  • Premium

Scoren met Aziatische voeding

18/9/2025

De oosterse keuken sluit naadloos aan op de grote consumententrends van spicy food en bewuster eten, en biedt tegelijk veel avontuur en inspiratie. Deze zeven tips helpen je om het potentieel van Aziatische producten volop te benutten.

Hoe spelen food retailers in op het eindejaar 2025?

21/8/2025

Binnenkort beginnen we eraan: lijstjes maken voor de feesttafels in de eindejaarsperiode. Wij hoorden al eens rond bij enkele retailers welke accenten ze leggen.

De gevestigde waarde van Mutti op de Europese markt

25/11/2024

Al 120 jaar verwerkt het Italiaanse familiebedrijf Mutti tomaten van topkwaliteit vanuit haar thuisbasis in Parma. Dankzij deze jarenlange expertise in ingeblikte tomaten breidt Mutti uit naar premium pastasauzen.

SIAL 2024: innovatie op elk niveau

21/10/2024

Om de twee jaar, halverwege oktober, vindt in Parijs de SIAL plaats, het belangrijkste evenement in de voedingswereld. Uiteraard waren wij aanwezig om vast te stellen dat de beurs gekenmerkt werd door een hernieuwde dynamiek en een recordaantal bezoekers.

  • Premium

Instore gastronomie: het nieuwe succesverhaal in de retailwereld

14/10/2024

De concurrentie binnen de food- en horecasector blijft toenemen. Tussen enerzijds discounters die klanten aantrekken met lage prijzen en anderzijds restaurants die een culinaire beleving willen bieden, zien steeds meer retailers kansen in het aanbieden van instore gastronomie.

  • Premium

Gaan de retailers mee met de food-to-go trend?

8/7/2024

Volgens de CEO-enquête van McKinsey is 'food-to-go' een van de top vijf trends voor 2024. De markt voor meeneemmaaltijden, die tijdens de COVID-19 pandemie een dip kende, is weer helemaal terug en blijft groeien.

  • Premium

Kansen EK voetbal 2024 voor uw winkel

19/4/2024

Een EK of WK voetbal staat garant voor heel wat beleving en zorgt voor hogere verkoopcijfers. Een passend hapje en drankje mag dus zeker niet ontbreken en een tricolore accessoire maakt het helemaal af.

  • Premium

Gemak zonder compromissen: de toekomst van kant-en-klare voeding

12/4/2023

Drukke agenda’s en veranderende eetgewoonten doen de vraag naar convenienceproducten stijgen. Klanten willen snel en zonder moeite een smakelijke maaltijd, van snelle hap tot sharing dish. Hoe spelen retailers hierop in?

  • Premium

Aziatische smaakmakers blijven favoriet in wereldkeuken

10/1/2023

Het etnische rayon is groeiende, het schap wordt belangrijker en breidt uit. De Aziatische keuken is daarbij toonaangevend. Het uitgebreide smakenpakket van zoetzuur over verfijnd tot ronduit pittig weet iedereen te bekoren.

  • Premium

Dossier Mediterraanse Gerechten

9/11/2022

Dossier Mediterraanse Gerechten

  • Premium

Vlamingen kopen steeds vaker bio

11/7/2022

In 2021 werd in heel België 992 miljoen euro aan bio gespendeerd, en dat betekent dat de bioverkoop er met 4% op vooruit gaat. De groei van bio in Vlaanderen gaat sneller dan in heel België.

  • Premium

Interview Brema bereide maaltijden

15/3/2022

Om te onderzoeken welke toekomst weggelegd is voor bereide maaltijden, konden we met onze vragen niet beter terecht dan bij Anneleen Vandewynckel, secretaris-generaal van Brema, de sectorfederatie van bereide maaltijden in België.

  • Premium

Opvallende trends in aankoopgedrag Belgische consument

18/11/2021

Marktonderzoeksbureau Why5 Research onderzocht in opdracht van Fevia, de federatie van de Belgische voedingsindustrie, hoe Belgische consumenten kijken naar duurzame voeding en wat ze verwachten van voedingsbedrijven.

Poll: welk budget voor horeca concept?

9/9/2021

Uit de vorige poll over horeca concepten blijkt dat u meest info nodig heeft over de wetgeving (27%), de werkwijze (21%) en de benodigde toetstellen (19%). Een laatste vraag is hoeveel budget u zal vrijmaken om te investeren in een horeca concepten?

Poll: welk horecaconcept staat op uw investeringslijst?

12/8/2021

Uit een vorige poll blijkt dat 40% van de foodretailers van plan is om een horecaconcept te implementeren in hun winkel. Daarnaast heeft 28% 'misschien' geantwoord. Welk type van horecaconcept staat als eerste op uw investeringslijst?

  • Premium

Toekomstvisie foodretail volgens nielsen

10/8/2021

Tekenden we tijdens de covidcrisis ongekende groeicijfers op in de verkoop in FMCG-producten, dan zien we vanaf het voorjaar 2021 een serieuze terugslag. Tijd voor een gesprek met Tom Penninckx, analytical lead Belgium bij Nielsen, voor meer duiding.

Poll voorkeur type gerechten

21/6/2021

Uit de vorige poll bleek dat 1 op 3 foodprofessionals van ons inspiratie verwacht voor recepten. Wij polsen graag nog even welke types u liefst ontvangt.

  • Premium

Verkoop versbereide gerechten blijft stijgen

29/4/2021

De verkoop van versbereide gerechten blijft stijgen. Alleen in volle coronaperiode was er een terugval. Alle foodretailers blijven fors inzetten op bereide gerechten, zeker op de ontwikkeling van gezonde recepten.