
29/10/2025
De presentatie en de grootte van het assortiment dragen in hoge mate bij tot het succes van de bakkerijafdeling. Specialisten op vlak van inrichting, uitrusting en productgamma delen graag 12 tips.

1/10/2025
Na meer dan veertig jaar geeft bakker Danny Steenhuyse samen met zijn echtgenote Myrian de fakkel door: de iconische Zwevezeelse Florentientjes worden sinds april 2024 geproduceerd door Tom Spegelaere en Améline De Bel onder een nieuwe bedrijfsnaam.

25/6/2025
Ambachtelijke graanmosterd uit Roeselare, met liefde gemaakt volgens het traditionele koude maalproces voor een authentieke smaakbeleving.

8/4/2025
Moeten we Ameel Candy World nog voorstellen? Deze familiale groothandel, sinds 1960 actief onder verschillende namen, concentreert zich van meet af aan op zoetwaren, snacks en dranken.

20/2/2025
Sommige producten zijn onoverwinbaar, wat het tegenproduct ook moge zijn. Het winkelaanbod in viennoiserie is hier het levende bewijs van. De krokante 'pain au chocolat' en croissant zijn lekkernijen die bijvoorbeeld nooit teleurstellen...

18/2/2025
Smaakmakers doen het prima in de retail en tekenen elk jaar groei op. De wereldkeuken heeft de deuren opengegooid naar een breed palet, van mediterraan tot Latijn-Amerikaans, Aziatisch, Noord-Afrikaans en midden-oosters.

25/11/2024
Al 120 jaar verwerkt het Italiaanse familiebedrijf Mutti tomaten van topkwaliteit vanuit haar thuisbasis in Parma. Dankzij deze jarenlange expertise in ingeblikte tomaten breidt Mutti uit naar premium pastasauzen.

26/9/2024
Steeds meer consumenten kiezen bewust voor tussendoortjes die energie geven zonder schuldgevoel. De groei van gezonde snackrepen is daar het beste bewijs van. Terwijl ze vroeger vooral in sportwinkels en fitnesszalen lagen, vind je ze nu ook in supermarkten, tankstations en grab-and-go concepten.

8/7/2024
Volgens de CEO-enquête van McKinsey is 'food-to-go' een van de top vijf trends voor 2024. De markt voor meeneemmaaltijden, die tijdens de COVID-19 pandemie een dip kende, is weer helemaal terug en blijft groeien.

2/7/2024
Kauwgom en frismakers zijn al jaren vaste waarden aan de kassa van de dagbladhandel. Maar de markt staat niet stil. Consumenten zoeken vandaag meer dan alleen een frisse adem: ze willen producten die passen binnen een gezonde levensstijl, handig zijn in gebruik en liefst ook nog duurzaam.

19/4/2024
Een EK of WK voetbal staat garant voor heel wat beleving en zorgt voor hogere verkoopcijfers. Een passend hapje en drankje mag dus zeker niet ontbreken en een tricolore accessoire maakt het helemaal af.

29/3/2024
Uit de vorige poll blijkt dat de verkoopstoppers in het kader van het EK voetbal worden aangevoerd door zoute snacks (chips, nootjes, crackers ...). 56% van de lezers zet deze categorie op 1. Nu weten wij graag welke meeromzet u verwacht door het EK.

25/3/2024
Uit de vorige poll bleek dat tegen eind maart 65% van de lezers het thema EK voetbal in de winkel zal hebben geïntroduceerd. Nu polsen wij graag naar de productcategorie die volgens u voor de grootste meerverkoop zorgt voor en tijdens een EK.
21/3/2024
In deze aflevering kan je zien hoe we een origineel plantentafeltje maken.

12/3/2024
Poll EK voetbal 2024: vanaf welke maand zichtbaar in uw winkel?

13/2/2023
Zorg dat je winkel deze evolutie weerspiegelt door je bestaande assortiment kritisch te bekijken en aan te vullen met vegetarische en vegan snacks die in de smaak vallen bij een groot publiek. We geven tips om een goed aanbod samen te stellen.

1/2/2023
Anno 2023 gaan kauwgom en frismakers opnieuw vlot over de toonbank, na een lichte daling de voorbije jaren door de coronacrisis en het aanhoudende telewerken.

3/11/2022
De Belgische markt van de droge deegwaren is dit jaar goed voor zo'n 134 miljoen euro in waarde. Dagelijks consumeert ongeveer één vierde van de Belgische bevolking pasta, en dat voornamelijk thuis.
14/7/2022
Niet veel plaats op je terras maar toch nood aan wat groen? Of wil je een kruidenrekje vlakbij om je gerechten wat meer smaak te geven? De Tooldokter maakt in deze aflevering een plaatsbesparend kruidenrek voor je terras.
11/7/2022
In 2021 werd in heel België 992 miljoen euro aan bio gespendeerd, en dat betekent dat de bioverkoop er met 4% op vooruit gaat. De groei van bio in Vlaanderen gaat sneller dan in heel België.