ArtikelsNieuwsZoekertjes
Thema's
  • chevron_right Verse voeding
  • chevron_right Droge voeding
  • chevron_right Diepvries
  • chevron_right Dranken
  • chevron_right Non-food
  • chevron_right Winkel
  • chevron_right Atelier
  • chevron_right Marketing
    • Food retail
    • Beurzen
    • Retail concepts
    • Food concepts
  • chevron_right Recepten
Food concepts

Marieke Versavel is Food Retailer Personality of the Year

29/10/2025

Op haar 33e werd Marieke Versavel uitgeroepen tot Food Retailer Personality of the Year, mede dankzij haar (over)grootvader en vader, die een succesrijke bakkerszaak runden. Vijf jaar geleden stapte ze in het bedrijf en ze fileerde alle aspecten van het zakendoen

Slechts 1 op 5 toiletten is voldoende hygiënisch

7/10/2025

Productinnovatie van Hamal smeersalades

2/10/2025

Hamal heeft recentelijk zijn visibiliteit vernieuwd, wat nu beter overeenkomt met de kwaliteitsverbeteringen die het bedrijf heeft doorgevoerd. De nieuwe visibiliteit zorgt ervoor dat de verbeteringen op een passende manier worden gecommuniceerd naar klanten en stakeholders.

Carrefour en Accor lanceren BuyBye-microwinkel in hotel

10/7/2025

Carrefour België en de Franse hotelgroep Accor lanceren een Carrefour BuyBye in het ibis Styles-hotel Roissy CDG, vlak bij luchthaven Parijs-Charles de Gaulle. In deze microwinkel (6 m2) krijgen hotelgasten 24/7 toegang.

Tony's Chocolonely in prestigieuze TIME100 lijst

30/6/2025

Tony's Chocolonely, een Nederlands chocolademerk, is onlangs uitgeroepen tot één van de TIME100 Most Influential Companies of 2025. Dit is een prestigieuze lijst die bedrijven belicht die wereldwijd een grote impact hebben. Tony's is trots op deze erkenning, omdat het laat zien dat bedrijven een positieve invloed kunnen hebben. Sinds de oprichting heeft Tony's als missie om de chocolade-industrie te veranderen door bewustzijn te vergroten over misstanden en anderen te inspireren om samen de cacao-industrie eerlijker en rechtvaardiger te maken.

Feeding The Future : de toekomst van verse voeding

13/6/2025

Verse voeding wordt steeds meer gezien als een belangrijke hefboom voor duurzame innovatie. Dit wordt onderstreept door initiatieven zoals de Gondola Academy, die inzicht biedt in de ware kosten van voedselproductie. Supermarktketen Delhaize speelt hierop in door het aanbieden van een breed assortiment verse producten, waarbij duurzaamheid en kwaliteit voorop staan. Door bewust te kiezen voor verse voeding, kunnen consumenten niet alleen genieten van gezonde en smaakvolle gerechten, maar ook bijdragen aan een meer duurzame voedselketen.

  • Premium

Instore gastronomie: het nieuwe succesverhaal in de retailwereld

14/10/2024

De concurrentie binnen de food- en horecasector blijft toenemen. Tussen enerzijds discounters die klanten aantrekken met lage prijzen en anderzijds restaurants die een culinaire beleving willen bieden, zien steeds meer retailers kansen in het aanbieden van instore gastronomie.

  • Premium

Familie Spegelaere wint award Food Retailer Personality

18/9/2024

Spegelaere Supermarkten is een pionier op het vlak van winkelbeleving. De broers Spegelaere doen er alles aan opdat de klanten de verse producten kunnen ruiken en voelen, zoals op een markt.