VERTICO PRESS-IT
WAAROM OVERSTAPPENNAAR DIT SYSTEEM?
Totaaloplossing
Bij Vertico IT Solutions weten ze dat een goed kassasysteem de motor is van een succesvolle winkel. “Dagbladhandelaars kunnen echter zelf weinig tijd spenderen aan IT. Daarom bieden wij een totaaloplossing aan die focust op de dagelijkse activiteiten van de dagbladhandel en die de manuele handelingen zo veel mogelijk weet te beperken", begint Bram De Bock. “Ons systeem combineert alles in één pakket en is bovendien erg gebruiksvriendelijk, waardoor stockopvolging, import en retour, Lotto speelpotten en beheer van klantenkaarten niet langer een frustratie vormen op het einde van de dag. Met een Vertico systeem bent u tevens niet gebonden aan een leverancier van bijvoorbeeld pers of goederen."
Automatische artikeltoevoeging
“Wat uniek is aan het Vertico systeem, is dat artikels zich automatisch toevoegen. Items zoals sigaretten, drank, tabak en confiserie worden gedownload van de Vertico server. Door onze samenwerking met de vele leveranciers beschikken wij over de nieuwste barcodes en prijzen van o.a. tabak en sigaretten. Dit levert de winkelier een enorme tijdsbesparing op, want bij andere systemen moet hij alle nieuwe artikelen manueel ingeven. Als je weet dat de gemiddelde dagbladhandel zo'n 5.000 artikelen telt, is de rekensom snel gemaakt. Ook bij de overstap naar het systeem is dit van cruciaal belang!"
Met nieuwe of bestaande hardware
“Wij plaatsen steeds een totaalsysteem, hetzij met nieuwe hardware, hetzij met hardware die de winkelier reeds gebruikt. Heeft hij met andere woorden al een pc met randapparatuur (scanner, geldlade, scanner, printer), dan trachten we de software hierop te installeren, af te stellen en de winkelier op te leiden. Maar zoals gezegd, is ook een volledig vernieuwd systeem een optie."
WAT BEVAT HET SYSTEEM?
In het totaalpakket zitten een touchscreen all-in-one pc, een barcodescanner, een geldlade, een ticketprinter en een schermpje voor de klant. Verdere uitbreidingen zijn altijd mogelijk in de vorm van een scanner voor de inventaris, integratie op een tablet, koppeling met Bancontact automaten en integratie van Payconiq (betaling via smartphone). Vertico voorziet zo ook bijvoorbeeld de koppeling met de betaalautomaten van Atos/Worldline. In dit geval wordt een Bancontact betaling gedaan zoals in het grootwarenhuis, de uitbater moet het bedrag niet mee intypen en vermijdt zo fouten en wachtende klanten.
WAT KOST DE OVERSTAP?
“De kostprijs van een Vertico systeem hangt af van de gekozen configuratie en de vraag of de klant zijn oude hardware nog wil gebruiken. Alles is mogelijk op vraag van de klant. Wat de investering in een volledig nieuw systeem betreft, zijn er twee mogelijkheden. Directe aankoop is mogelijk vanaf 3.500 euro. Het gaat hier dan over een volledig systeem met kassa, touchscreen, geldlade, scanner en ticketprinter. Een leasing waarbij de aankoopprijs dan wegvalt, is ook mogelijk. Het maandbedrag zit dan tussen 25 en 120 euro per maand. Na vier of vijf jaar wordt de installatie dan eigendom van de uitbater. De aanschaf is uiteraard goedkoper als de uitbater zijn huidige hardware wil blijven gebruiken."
HOE GEBEURT DE OVERSTAP CONCREET?
Opleiding in fasen
Overstappen naar dit systeem duurt gemiddeld een à twee weken. Uit ervaring weet Vertico dat winkeliers nood hebben aan ondersteuning. En dat begint al bij de opleiding. Het is immers niet de bedoeling dat de handelaar zelf het systeem moet uitspitten vooraleer hij ermee aan de slag kan gaan. “Wij voorzien een opleiding in meerdere fasen bij de klant ter plaatse of in het opleidingscentrum van Vertico, afhankelijk van welke functies de klant wenst te gebruiken. De overstap is vrij eenvoudig en de handelaar wordt stapsgewijs begeleid in het gebruiken van elke functionaliteit. Ons team staat steeds ter beschikking en handleidingen zijn beschikbaar in de vorm van korte filmpjes."
Verdere begeleiding en ondersteuning
“Ook na de implementatie kan de winkelier rekenen op directe begeleiding en ondersteuning, zowel in de week als in het weekend, en dit in heel België. Bij uitbreidingen en belangrijke updates worden de klanten op de hoogte gebracht en worden ze geïnstalleerd en toegelicht. Door de veranderende noden in de sector is het van groot belang dat wij hier zeer snel op kunnen inpikken en nieuwe functionaliteiten kunnen voorzien. Onze programmeurs zijn dan ook constant bezig met het vernieuwen van de software en het voorzien van extra functies op vraag van de klant en in samenwerking met de diverse leveranciers", eindigt Bram De Bock.




