ArtikelsNieuwsZoekertjes
Thema's
  • chevron_right Verse voeding
  • chevron_right Droge voeding
  • chevron_right Diepvries
    • Diepvries bereide gerechten
    • Diepvries aardappelproducten
    • Diepvries producten
    • Diepvries groenten
    • Diepvries vis & schelpdieren
    • Diepvriesvlees
    • Roomijs & sorbets
  • chevron_right Dranken
  • chevron_right Non-food
  • chevron_right Winkel
  • chevron_right Atelier
  • chevron_right Marketing
  • chevron_right Recepten
Diepvries bereide gerechten
  • Premium

La vita è bella met pizza, lasagne en pastasauzen

15/10/2025

Pizza en lasagne gaan door recente lanceringen verder op een nieuw elan. Pasta is favoriet bij de Belgen, de bijhorende sauzen maken hen het leven makkelijk.

  • Premium

"De wereld is continu in beweging, het on-the-go winkelpunt ook"

17/5/2023

Conway is naast grossier vooral ook partner. Met ruim 60 jaar ervaring is het bedrijf goed geplaatst om enkele waardevolle inzichten te delen met de lezers van Kiosk. Jeroen Haesebeyt verklapt hoe een goedlopend on-the-go assortiment eruit ziet

  • Premium

Gemak zonder compromissen: de toekomst van kant-en-klare voeding

12/4/2023

Drukke agenda’s en veranderende eetgewoonten doen de vraag naar convenienceproducten stijgen. Klanten willen snel en zonder moeite een smakelijke maaltijd, van snelle hap tot sharing dish. Hoe spelen retailers hierop in?

  • Premium

Tips voor succesvol diepvriesrayon

15/2/2023

In de diepvriesvakken van de supermarkt vinden consumenten alle vereiste ingrediënten voor een lekkere maaltijd. Toch biedt deze rayon nog veel mogelijkheden om extra te renderen.

  • Premium

Dossier Mediterraanse Gerechten

9/11/2022

Dossier Mediterraanse Gerechten

  • Premium

Interview Brema bereide maaltijden

15/3/2022

Om te onderzoeken welke toekomst weggelegd is voor bereide maaltijden, konden we met onze vragen niet beter terecht dan bij Anneleen Vandewynckel, secretaris-generaal van Brema, de sectorfederatie van bereide maaltijden in België.

  • Premium

Toekomstvisie foodretail volgens nielsen

10/8/2021

Tekenden we tijdens de covidcrisis ongekende groeicijfers op in de verkoop in FMCG-producten, dan zien we vanaf het voorjaar 2021 een serieuze terugslag. Tijd voor een gesprek met Tom Penninckx, analytical lead Belgium bij Nielsen, voor meer duiding.

  • Premium

Pasta

27/2/2020

Van alle mediterraanse producten en gerechten vallen de Italiaanse varianten het meest in de smaak. Pasta behoort tot de grootste categorie. In België is de beetgare spaghetti de favoriet. Deze markt is nog steeds aan het groeien en er worden nu ook gezonde alternatieven aangeboden zoals volkoren-, spelt- en haverpasta of bereide pastagerechten met enkel groenten.

  • Premium

Trends binnen de mediterraanse producten

27/2/2020

De kritische consument is bewuster bezig met de ingrediënten en de oorsprong van de producten. De reeds gezonde mediterraanse keuken wordt steeds meer aangevuld met vegetarische, allergenenvrije en biologische varianten. Daarnaast speelt duurzaamheid vandaag de dag een grote rol. Aan de andere kant staat ook convenience centraal in onze haastige maatschappij.

  • Premium

Rijst

27/2/2020

De rijstgerechten winnen steeds meer aan populariteit. Vooral de ronde rijst valt in de smaak. In het zuiden van het land wordt er meestal gekozen voor risotto, terwijl men in het noorden eerder voor paella opteert. Er is een duidelijke groei merkbaar in de ronde rijst, voornamelijk risotto. Aangezien de consument van variatie houdt, werd er onlangs een parelcouscous gelanceerd. Er bestaan ook gezonde varianten.

  • Premium

Presentatie mediterraanse producten

26/2/2020

Aangezien de consument veel bewuster koopt, is een duidelijke verpakking met gezondheidslabels belangrijk. Bovendien trekken de mediterraanse producten sneller aan wanneer ze worden gecombineerd in de rekken dan wanneer ze per categorie worden onderverdeeld tussen de andere producten in de winkel.

  • Premium

Aziatische voeding surft mee op succes van gezonde voeding

9/11/2018

De opmars van Aziatische voeding gaat verder. Steeds meer Belgen zijn op zoek naar gemakkelijk klaar te maken, exotische en natuurlijke producten met net dat ietsje meer. Ook de retailsector heeft de vraag van de consument goed begrepen en zorgt voor een gevarieerd aanbod aan premiumproducten in een gebruiksvriendelijke verpakking. Naast het toenemende succes van de wok dringt de Aziatische voeding ook steeds meer door in het hele barbecuegebeuren en scoren kokosmelkproducten van langsom beter.

  • Premium

Afhaalpunt

13/3/2018