
3/11/2025
Al meer dan dertig jaar geldt ProWein als dé wereldwijde referentie voor professionals uit de wijn- en sterkedrankensector. Bewust van deze uitdagingen hebben de organisatoren van Messe Düsseldorf een grondige herziening doorgevoerd.

14/5/2025
We spraken met Lodewijk Waes, voorzitter van de Belgische wijnbouwers, over verdeling, perceptie en groeikansen van onze lokale flessen.

24/4/2025
De Belgische wijnbouw is aan een gestage opmars bezig. Maar hoe vertaalt zich dat naar het wijnschap in de supermarkt? We vroegen het aan vier grote spelers op de Belgische markt.

23/3/2021
Wij polsten gedurende januari en februari naar de verwachtingen in het kader van het EK voetbal bij de lezers van Retail magazine. Hieruit blijkt o.a. dat zoute snacks het grootste verkoopspotentieel hebben in die periode.

9/6/2020
Consumenten ontdekken meer en meer de diversiteit van bier. Alcoholvrij bier is een van de snelst groeiende markten in België. Er zijn steeds meer mensen die voor deze variant opteren uit gezondheidsoverwegingen of ter vervanging van een zoete frisdrank. De kwaliteit en het aanbod van de alcoholvrije bieren zijn dan ook enorm toegenomen. Er worden nieuwe technieken toegepast tijdens het productieproces waardoor de typische biersmaak wordt behouden. Vooral de alcoholvrije varianten van de speciaalbieren doen het goed.

11/5/2020

11/5/2020
We wilden de winkel opfrissen, optimaliseren en een nieuwe look geven.

11/5/2020
Nous voulions déménager dans le vue d'un agrandissement du magasin.

11/5/2020
Avec la rénovation du magasin nous voulions un meilleur accueil des clients, une présentation plus vendeuse de nos produits, une meilleure communication avec le client, une organisation plus ergonomique pour les vendeurs, un contact plus facile, et un standing correspondant à notre qualité et notre réputation.

11/5/2020
Pour notre nouveau coffeeshop et restaurant nous voulions employer des matériaux durables, propres, réaliser les travaux nous-mêmes pour réduire au maximum les coûts/malfaçons/pertes en matériaux/gâchis/pollutions.

11/5/2020
Réhabilitation de halls industriels en surface commerciale dédié à la vente et à la découverte du vin et des spiritueux pour particuliers et professionnels.

11/5/2020
Met onze winkelverbouwing wilden we gemakkelijker kunnen werken.

11/5/2020
Met de nieuwe winkel wilden we een koffiebar creëren bij de bakkerij en het huismerk Two Oh Five uitbouwen.

11/5/2020
In de nieuwe winkel staan de unieke beleving en het totaalconcept centraal.

11/5/2020
In de nieuwe winkel wilden we onze aperobags verkopen: kant-en-klare of zelf samen te stellen aperobags. Bij de winkel hoort een terras waar de klant alles ook kan proeven. Met deze winkel willen we ons merk verder uitdragen en meer merkbekendheid verwerven.

11/5/2020
De grootste doelstelling van de winkelvernieuwing was om onze winkel open en toegangkelijk te maken voor iedereen. We werken daarom met een krachtige communicatie op onze gevel en een heel open etalage waardoor we de mensen stimuleren om binnen te komen. We willen onze natuurproducten op een heel open en transaparante manier presenteren aan de klanten. Dit zowel door in de winkel voldoende belevingspunten te creëren, als door een consultatieruimte uit te bouwen in de privé waar we ondersteunende activiteiten kunnen doen, gaande van lezingen, workshops tot therapeutische sessies als bachbloesemadvies.

11/5/2020
Door onze verouderde winkel om te bouwen naar een modernere en ruimere winkel wilden we een betere en gemakkelijkere winkel- en werkwijze creëren voor zowel de klanten als het personeel.

11/5/2020
De winkel mocht geen standaard bakkerswinkel worden. We wilden een moderne, warme winkel creëren met een sterke link naar de ambacht. Producten moeten in het oog springen, de kwaliteit en luxe moet gezien worden evenals het mooie, ambachtelijke bakkersvak. Daarom willen we laten zien wat er achter de schermen gebeurt. Al sinds we bestaan is onze pay off 'Het geheim van de bakker...' Dit laten we al zien via columns, onze nieuwsbrief, socials en dat wilden we ook in het echt laten zien. We wilden tonen hoe mooi het vak is, hoe onze bakkers de lekkerste gebakjes maken en worstenbroodjes invouwen, hoe hard ze werken, dat er ook wel eens iets kan mislukken en dat alles vers is. Zo kan men de kennis en ambacht zien, ruiken, voelen en proeven. We streven naar een winkel waar de klant zich welkom voelt, waar service en persoonlijke aandacht voor de klant centraal staan en men het bakkersvak een beetje kan beleven.

11/5/2020
Ons doel was om "warmte" en "sfeer" te creëren in een anders koude slagerij. In de winkelstraat willen we opvallen en eruit springen met onze gevel.

11/5/2020
De verbondenheid tussen beide zaken, Chicken John en John Fresh, moest duidelijk voelbaar zijn, weliswaar zonder dat beide zaken hun eigen identiteit verloren. De uitdaging bestond erin om, met gelijkaardige materialen en één gevelbeeld, twee verschillende concepten neer te zetten.