ArtikelsNieuwsZoekertjes
Thema's
  • chevron_right Verse voeding
  • chevron_right Droge voeding
  • chevron_right Diepvries
  • chevron_right Dranken
    • Frisdranken en water
    • Bieren
    • Sterke dranken
    • Wijnen
    • Warme dranken
    • Zuiveldranken
    • Alcoholvrije dranken
    • Koffie en thee
    • Dranken
  • chevron_right Non-food
  • chevron_right Winkel
  • chevron_right Atelier
  • chevron_right Marketing
  • chevron_right Recepten
Wijnen

ProWein Düsseldorf 2026: de beurs heruitgevonden

3/11/2025

Al meer dan dertig jaar geldt ProWein als dé wereldwijde referentie voor professionals uit de wijn- en sterke­dranken­sector. Bewust van deze uitdagingen hebben de organisatoren van Messe Düsseldorf een grondige herziening doorgevoerd.

  • Premium

“Onze wijn verkoop je met een verhaal, niet met promotie”

14/5/2025

We spraken met Lodewijk Waes, voorzitter van de Belgische wijnbouwers, over verdeling, perceptie en groeikansen van onze lokale flessen.

  • Premium

Belgische wijn wint terrein in het supermarktlandschap

24/4/2025

De Belgische wijnbouw is aan een gestage opmars bezig. Maar hoe vertaalt zich dat naar het wijnschap in de supermarkt? We vroegen het aan vier grote spelers op de Belgische markt.

  • Premium

Impact EK voetbal op de winkelvloer

23/3/2021

Wij polsten gedurende januari en februari naar de verwachtingen in het kader van het EK voetbal bij de lezers van Retail magazine. Hieruit blijkt o.a. dat zoute snacks het grootste verkoopspotentieel hebben in die periode.

  • Premium

Alcoholvrij bier breekt door als frisdrank

9/6/2020

Consumenten ontdekken meer en meer de diversiteit van bier. Alcoholvrij bier is een van de snelst groeiende markten in België. Er zijn steeds meer mensen die voor deze variant opteren uit gezondheidsoverwegingen of ter vervanging van een zoete frisdrank. De kwaliteit en het aanbod van de alcoholvrije bieren zijn dan ook enorm toegenomen. Er worden nieuwe technieken toegepast tijdens het productieproces waardoor de typische biersmaak wordt behouden. Vooral de alcoholvrije varianten van de speciaalbieren doen het goed.

  • Premium

Shop Design Awards 2019/2020 - Specialty Food

11/5/2020

  • Premium

Patisserie De Baere

11/5/2020

We wilden de winkel opfrissen, optimaliseren en een nieuwe look geven.

  • Premium

C Comme ... Sprl

11/5/2020

Nous voulions déménager dans le vue d'un agrandissement du magasin.

  • Premium

La Cabosse d'Or

11/5/2020

Avec la rénovation du magasin nous voulions un meilleur accueil des clients, une présentation plus vendeuse de nos produits, une meilleure communication avec le client, une organisation plus ergonomique pour les vendeurs, un contact plus facile, et un standing correspondant à notre qualité et notre réputation.

  • Premium

Pardon Brussels

11/5/2020

Pour notre nouveau coffeeshop et restaurant nous voulions employer des matériaux durables, propres, réaliser les travaux nous-mêmes pour réduire au maximum les coûts/malfaçons/pertes en matériaux/gâchis/pollutions.

  • Premium

Belgian East Wine

11/5/2020

Réhabilitation de halls industriels en surface commerciale dédié à la vente et à la découverte du vin et des spiritueux pour particuliers et professionnels.

  • Premium

Patisserie Savarin

11/5/2020

Met onze winkelverbouwing wilden we gemakkelijker kunnen werken.

  • Premium

Two Oh Five - The Bakery

11/5/2020

Met de nieuwe winkel wilden we een koffiebar creëren bij de bakkerij en het huismerk Two Oh Five uitbouwen.

  • Premium

Bakkerij Buntinx

11/5/2020

In de nieuwe winkel staan de unieke beleving en het totaalconcept centraal.

  • Premium

Canapé

11/5/2020

In de nieuwe winkel wilden we onze aperobags verkopen: kant-en-klare of zelf samen te stellen aperobags. Bij de winkel hoort een terras waar de klant alles ook kan proeven. Met deze winkel willen we ons merk verder uitdragen en meer merkbekendheid verwerven.

  • Premium

Clockempoortje

11/5/2020

De grootste doelstelling van de winkelvernieuwing was om onze winkel open en toegangkelijk te maken voor iedereen. We werken daarom met een krachtige communicatie op onze gevel en een heel open etalage waardoor we de mensen stimuleren om binnen te komen. We willen onze natuurproducten op een heel open en transaparante manier presenteren aan de klanten. Dit zowel door in de winkel voldoende belevingspunten te creëren, als door een consultatieruimte uit te bouwen in de privé waar we ondersteunende activiteiten kunnen doen, gaande van lezingen, workshops tot therapeutische sessies als bachbloesemadvies.

  • Premium

Slagerij Dockx

11/5/2020

Door onze verouderde winkel om te bouwen naar een modernere en ruimere winkel wilden we een betere en gemakkelijkere winkel- en werkwijze creëren voor zowel de klanten als het personeel.

  • Premium

Bakkerij Adams

11/5/2020

De winkel mocht geen standaard bakkerswinkel worden. We wilden een moderne, warme winkel creëren met een sterke link naar de ambacht. Producten moeten in het oog springen, de kwaliteit en luxe moet gezien worden evenals het mooie, ambachtelijke bakkersvak. Daarom willen we laten zien wat er achter de schermen gebeurt. Al sinds we bestaan is onze pay off 'Het geheim van de bakker...' Dit laten we al zien via columns, onze nieuwsbrief, socials en dat wilden we ook in het echt laten zien. We wilden tonen hoe mooi het vak is, hoe onze bakkers de lekkerste gebakjes maken en worstenbroodjes invouwen, hoe hard ze werken, dat er ook wel eens iets kan mislukken en dat alles vers is. Zo kan men de kennis en ambacht zien, ruiken, voelen en proeven. We streven naar een winkel waar de klant zich welkom voelt, waar service en persoonlijke aandacht voor de klant centraal staan en men het bakkersvak een beetje kan beleven.

  • Premium

Nice2meat

11/5/2020

Ons doel was om "warmte" en "sfeer" te creëren in een anders koude slagerij. In de winkelstraat willen we opvallen en eruit springen met onze gevel.

  • Premium

John Fresh

11/5/2020

De verbondenheid tussen beide zaken, Chicken John en John Fresh, moest duidelijk voelbaar zijn, weliswaar zonder dat beide zaken hun eigen identiteit verloren. De uitdaging bestond erin om, met gelijkaardige materialen en één gevelbeeld, twee verschillende concepten neer te zetten.