ArtikelsNieuwsZoekertjes
Thema's
  • chevron_right Verse voeding
  • chevron_right Droge voeding
  • chevron_right Diepvries
  • chevron_right Dranken
    • Frisdranken en water
    • Bieren
    • Sterke dranken
    • Wijnen
    • Warme dranken
    • Zuiveldranken
    • Alcoholvrije dranken
    • Koffie en thee
    • Dranken
  • chevron_right Non-food
  • chevron_right Winkel
  • chevron_right Atelier
  • chevron_right Marketing
  • chevron_right Recepten
Frisdranken en water

ProWein Düsseldorf 2026: de beurs heruitgevonden

3/11/2025

Al meer dan dertig jaar geldt ProWein als dé wereldwijde referentie voor professionals uit de wijn- en sterke­dranken­sector. Bewust van deze uitdagingen hebben de organisatoren van Messe Düsseldorf een grondige herziening doorgevoerd.

Natrue Barista Pumpkin Spice

20/10/2025

NATRUE lanceert plantaardige dranken bij Delhaize

23/9/2025

Spadel boekt sterke halfjaarresultaten in 2025

3/9/2025

De Spadel Groep, producent van natuurlijke mineraalwaters, heeft in de eerste helft van 2025 stevige vooruitgang geboekt. De omzet steeg met 10,8% en het operationele resultaat (EBIT) klom met 12,6%. Daarmee bevestigt de groep ...

  • Premium

Bewuste dorstlessers geven impuls aan frisdrankenmarkt

16/7/2025

De frisdrankenmarkt blijft een sector in beweging. De consument kiest voor suikervrije en functionele dranken met aandacht voor lokale en milieubewuste productie.

Kleinere flesjes voor minder frisdrankverbruik

3/7/2025

Fritz-kola onderstreept het belang van bewust consumeren door te focussen op kleinere verpakkingen. Consumenten geven aan dat kleine flesjes hen helpen om minder te drinken, doordat ze makkelijker kunnen doseren en het drankje langer vers blijft. Voedingsdeskundige Michaël Sels benadrukt dat kleinere porties een effectieve manier zijn om suikerconsumptie te beperken, zonder in te leveren op smaak of plezier. Fritz-kola biedt daarom kola's en frisdranken enkel aan in flesjes van 0,2, 0,33 en 0,5 liter, omdat zij geloven dat bewuste consumptie begint bij de grootte van de verpakking. Hun doel is om met kleine verpakkingen bewuste genietmomenten te stimuleren en duurzaam consumptiegedrag aan te moedigen.

Nieuwe Red Bull Winter Edition met smaak van fuji appel en gember

2/12/2024

De Red Bull Winter Edition met de smaak van Fuji appel en gember is fris en tintelend, met een vleugje karamel. Het blik kreeg een opvallend nieuw, rood-geel design en is vanaf vandaag tijdelijk verkrijgbaar in België!

Coca-Cola, Belgischer dan je denkt

29/10/2024

Coca-Cola mag dan een iconisch Amerikaans merk zijn, in België is het sterker verankerd dan velen denken. Met drie productiesites – in Antwerpen, Gent en Chaudfontaine – en meer dan 2.200 medewerkers wordt 83% van alle in België verkochte Coca-Cola-dranken ook effectief hier geproduceerd.

  • Premium

Kansen EK voetbal 2024 voor uw winkel

19/4/2024

Een EK of WK voetbal staat garant voor heel wat beleving en zorgt voor hogere verkoopcijfers. Een passend hapje en drankje mag dus zeker niet ontbreken en een tricolore accessoire maakt het helemaal af.

De frisdrankindustrie is klaar voor de uitdagingen van morgen

4/4/2024

Philip Buisseret, Secretaris Generaal van de sectorvereniging van de Belgische water- en frisdrankindustrie FIEB ASBL – VIWF VZW, deelt zijn visie op de huidige uitdagingen in de drankenindustrie.

  • Premium

"De wereld is continu in beweging, het on-the-go winkelpunt ook"

17/5/2023

Conway is naast grossier vooral ook partner. Met ruim 60 jaar ervaring is het bedrijf goed geplaatst om enkele waardevolle inzichten te delen met de lezers van Kiosk. Jeroen Haesebeyt verklapt hoe een goedlopend on-the-go assortiment eruit ziet

  • Premium

Impact EK voetbal op de winkelvloer

23/3/2021

Wij polsten gedurende januari en februari naar de verwachtingen in het kader van het EK voetbal bij de lezers van Retail magazine. Hieruit blijkt o.a. dat zoute snacks het grootste verkoopspotentieel hebben in die periode.

Koude drankencentrale omgetoverd tot sfeervolle drankboetiek

25/6/2019

In februari 2018 nam Interstock Dranken Vanquathem onder handen. Het mag gezegd zijn: het resultaat is verbluffend. De koude drankencentrale is omgetoverd tot een gezellige shop. Houten en donkergrijze elementen, de juiste verlichting en lage rekken zorgen ervoor dat de klant een aangename shopervaring krijgt. Met resultaat, zo blijkt, want klanten die langer in je winkel willen blijven, geven ook meer uit.

  • Premium

Afhaalpunt

13/3/2018

  • Premium

Accijnsverhoging frisdranken

14/4/2017

Volgens David Marquenie van de sectorvereniging van de Belgische water- en frisdrankenindustrie VIFW heeft de accijnsverhoging op frisdranken die begin 2016 werd ingevoerd (de zogenaamde suikertaks) niet het beoogde effect. Weliswaar daalde de verkoop in ons land, maar dat betekent niet dat we met zijn allen minder frisdranken nuttigen. Zo valt een duidelijke verhoging van de grens­aankopen op te tekenen. Bovendien maakt de accijnsverhoging geen onderscheid tussen dranken met en dranken zonder suiker.