Sales Promotion International, kortweg S.P.I., startte haar activiteiten 31 jaar terug. Van bij de start lag de focus op de productie en distributie van toebehoren voor een optimale winkelinrichting. Hierbij opteerden we in hoofdzaak voor materialen uit kunststof.
De broodcultuur is opnieuw in zijn opmars. In de Parijse wijken is te zien hoe Franse (banket)bakkers brood op een klassieke of originele manier opnemen in hun assortiment.
Supermarkten kiezen vandaag voor een meer open inrichting met meer lage presentaties, cross-merchandising en thema's doorheen het jaar. Maar daarvoor hebt u dan wel aangepaste/aanpasbare winkelrekken nodig.
Tom Penninckx van marktonderzoeksbureau Nielsen legde ons net zoals vorig jaar uit wat de tendenzen waren op het vlak van de FMCG-retailmarkt in 2023 en wat we kunnen verwachten in 2024.
Hoewel vleesvervangers beter dan ooit vertegenwoordigd zijn in onze supermarkten, lijkt er nu toch een einde te komen aan de spectaculaire opmars van deze producten. Dit segment was de voorbije jaren nog een van de snelst groeiende productgroepen.
Retail maakt gebruik van cookies om uw gebruikservaring te optimaliseren en te personaliseren. Door gebruik te maken van deze website gaat u akkoord met Het privacy- en cookiebeleid.
Registreer
Registreer en word gratis online abonnee
Door te registreren ontvangt u de newsletter. De newsletter kan u te allen tijde en zonder verdere formaliteiten opzeggen. Wij garanderen u dat uw e-mailadres en andere persoonlijke gegevens nooit aan derden worden doorgegeven en enkel gebruikt worden voor het versturen van de newsletter.