Online magazines

26 mei 2020 Vakinformatie voor retail professionals

belg kiest vaker voor plantaardig
In dit online magazine hebben we aandacht voor het segment van vegetarische en veganistische producten. Naast vegetariërs en veganisten kiezen steeds meer flexitariërs ervoor om vlees te vervangen door een plantaardig alternatief. Gezondheid, dierenwelzijn en het klimaatverhaal zijn de belangrijkste redenen. Tom D'Halluin - Hoofdredacteur
Tom Dewitte en Sam De Cuyper van AD Delhaize Waregem en Deinze  slaan voldoende voorraad in, want tijdens de twee weken voor Pasen en Sinterklaas kunnen ze nog 60% van de omzet van chocoladefiguren realiseren (algemeen cijfer van Libeert).
Supermarkten zien de verkoop stijgen met een extra plaatsing in de beenhouwerij, bij voorkeur in combinatie met het dierlijke equivalent. Proevertjes en inspiratiegerechten trekken de consument over de streep.
De vegan scene in België is eerder beperkt als je die vergelijkt met de community's in Groot-Brittannië, Duitsland en de VS. Maar dat hoeft niet te betekenen dat klanten met een veganistische levensstijl niet kunnen genieten van zoetigheden.
Een onderzoek uitgevoerd door iVOX in opdracht van het merk Aoste, polste naar de voorkeuren en percepties van de Belgen rond charcuterie, flexitarisme, vegetarisme en de impact van voeding op het klimaat.
Deze mail werd verzonden naar #FIRMA# - #KORTEMAIL#
 
Dit Online Magazine is een uitgave van PM Editions nv,
Torhoutsesteenweg 226, 2-7, 8210 Zedelgem
info@pmg.be - www.pmg.be
Kleurenschema
Aantal tegels per rij
Beeldverhouding
Weergave
Hoeken afronden
0

Welkom bij Retail  

Retail maakt gebruik van cookies om uw gebruikservaring te optimaliseren en te personaliseren. Door gebruik te maken van deze website gaat u akkoord met Het privacy- en cookiebeleid.