ArtikelsNieuwsZoekertjes
Thema's
  • chevron_right Verse voeding
    • Vers vlees
    • Verse vis & schelpdieren
    • Bakkerij
    • Groenten & fruit
    • Zuivelproducten
    • Smeersalades
    • Streekproducten
    • Aardappelproducten
    • Charcuterie
    • Bereide gerechten
    • Plantaardige voedingsproducten
    • Kazen
    • Patés
    • Biovlees
  • chevron_right Droge voeding
  • chevron_right Diepvries
  • chevron_right Dranken
  • chevron_right Non-food
  • chevron_right Winkel
  • chevron_right Atelier
  • chevron_right Marketing
  • chevron_right Recepten
Bakkerij

Mollie introduceert eigen betaalterminal Tap

26/6/2025

  • Premium

Vlamingen kopen steeds vaker bio

11/7/2022

In 2021 werd in heel België 992 miljoen euro aan bio gespendeerd, en dat betekent dat de bioverkoop er met 4% op vooruit gaat. De groei van bio in Vlaanderen gaat sneller dan in heel België.

  • Premium

Overleven betekent wendbaar zijn

20/5/2019

Een avontuur dat begon met wat tabak en drank, zonder businessplan en zonder de bedoeling om groot te worden groeide uit tot een keten van dagbladhandels met een wel heel breed assortiment. De eerste winkel van Night & Day kwam er in Namen, net iets meer dan 25 jaar geleden. Intussen duikt het ND-logo op in 80 straten van Wallonië en Brussel. Sleutel van het succes: iedere dag open van de vroege ochtend tot de nacht, een zeer breed assortiment en flexibiliteit.

  • Premium

Unieke combinatie van buurtwinkel en dagbladhandel

17/5/2019

Op de Baalsebaan in Baal vinden we Buurtwinkel Luc terug. Een unieke combinatie van dagbladhandel en buurtwinkel. Zo speelt zaakvoerder Luc Nitor naadloos in op de noden van het dorp. “We bieden naast tabak, pers en loterijproducten ook brood, vleeswaren en andere voedingswaren aan. In Baal is er helaas geen slagerij meer, er is nog één bakkerij en een kleine supermarkt. Ik geloof dat er nood is aan een buurtwinkel als deze”, aldus Luc.

  • Premium

Passie voor producten van bij ons

10/10/2018

Al tachtig jaar wordt er in Vlaanderen bijzondere aandacht besteed aan agrarische en visserijproducten van eigen bodem. Tot 1993 gebeurde dit onder de noemer van de Nationale Dienst voor Afzet van Land- en Tuinbouwproducten (NDALTP), en de voorbije 25 jaar nam VLAM (Vlaams Centrum voor Agro- en Visserijmarketing) deze marketing- en promotietaak voor zijn rekening. Tijdens een panelgesprek om dit jubileum te vieren gaven vakmensen uit de sector een blik op het werkveld met als centrale noemer het begrip 'passie'.

  • Premium

Authenticiteit grootste werkpunt in bakkerijafdeling supermarkt

7/2/2018

De traditionele bakker staat al sinds enkele jaren enorm onder druk. Naast de veranderende broodconsumptie bij de hedendaagse consument, willen ook steeds meer partijen zoals (buurt)supermarkten en discountketens hun graantje meepikken in de verkoop van brood(producten). Al is er voor hen nog veel groeipotentieel. De consument is steeds op zoek naar beleving en authenticiteit, iets wat ze momenteel nog niet terugvinden in de huidige bakkerijafdelingen van de supermarkten. Inspireren en verleiden is de boodschap!