- 29 november 2017
- | 8 min. leestijd
Belg blijft charcuterie-eter maar wisselt af
De categorie charcuterie is vrij stabiel over de jaren heen. In 2016 kocht de Belgische consument iets minder vleeswaren dan het jaar voordien, maar door een hogere gemiddelde charcuterieprijs stegen de bestedingen lichtjes. Vandaag koopt de gemiddelde Belg zo'n 11 kg vleeswaren en besteedt hij er 128 euro aan. Dat blijkt uit een onderzoek van VLAM op basis van GfK-cijfers. Opvallend: consumenten blijven een stijgende belangstelling voor gezonde voeding tonen. Ook innovatie en variatie, authenticiteit en kleinere porties spelen een belangrijke rol, net als de apero- en snackingproducten en het kidsaanbod.
Gratis verder gaan?
Registreer en word gratis online abonnee
Ben je al abonnee?
Meld je aan en krijg toegang tot de website
Door te registreren ontvangt u de newsletter. De newsletter kan u te allen tijde en zonder verdere formaliteiten opzeggen. Wij garanderen u dat uw e-mailadres en andere persoonlijke gegevens nooit aan derden worden doorgegeven en enkel gebruikt worden voor het versturen van de newsletter.
Door u in te schrijven, gaat u akkoord met De privacyvoorwaarden.