Breydelham, een authentiek en erkend streekproduct, zorgt door de unieke kruidenmengeling en het ovengebakken karakter voor de typische Breydelsmaak

BELG BLIJFT ECHTE CHARCUTERIE-ETER MAAR WISSELT VAKER AF

Zorg voor variatie en innovatie met vleeswaren die inspelen op heersende trends

De categorie charcuterie is vrij stabiel over de jaren heen. In 2016 kocht de Belgische consument iets minder vleeswaren dan het jaar voordien, maar door een hogere gemiddelde charcuterieprijs stegen de bestedingen lichtjes. Vandaag koopt de gemiddelde Belg zo'n 11 kg vleeswaren en besteedt hij er 128 euro aan. Dat blijkt uit een onderzoek van VLAM op basis van GfK-cijfers. Opvallend: consumenten blijven een stijgende belangstelling voor gezonde voeding tonen. Ook innovatie en variatie, authenticiteit en kleinere porties spelen een belangrijke rol, net als de apero- en snackingproducten en het kidsaanbod.

Je kan dit artikel volledig lezen na registratie

Reageer

Kleurenschema
Aantal tegels per rij
Beeldverhouding
Weergave
Hoeken afronden
0

Welkom bij Retail  

Retail maakt gebruik van cookies om uw gebruikservaring te optimaliseren en te personaliseren. Door gebruik te maken van deze website gaat u akkoord met Het privacy- en cookiebeleid.