ArtikelsNieuwsZoekertjes
Thema's
  • chevron_right Verse voeding
  • chevron_right Droge voeding
  • chevron_right Diepvries
  • chevron_right Dranken
  • chevron_right Non-food
    • Body & beauty care
    • Home care
    • Pet care
    • Persverdeling
    • Tabakswaren
    • Kansspelen
    • Babycare
    • Batterijen
    • Grootelektro
    • Huishoudmateriaal
    • Ijzerwaren
    • Papierwaren
    • Tuinmateriaal
    • Wasproducten
    • Huishoudelektro
    • Huishoudkeukenmateriaal
    • Onderhoudsproducten
    • Kantoormateriaal
    • Keukengereedschappen
  • chevron_right Winkel
  • chevron_right Atelier
  • chevron_right Marketing
  • chevron_right Recepten
Kansspelen

Maxime Stelleman: "Onze winkels moeten evolueren naar krantenwinkels 2.0"

7/1/2025

Eind 2024 keurde de Algemene Vergadering van Prodipresse in Namen de benoeming van Maxime Stelleman tot vicevoorzitter officieel goed. Als dagbladwinkeluitbater van Librairie de la Gare in Beauraing is Maxime zich terdege bewust van het belang van de uitdagingen waarmee de sector geconfronteerd wordt. Naast perswinkelier is hij ook een visionaire ondernemer.

  • Premium

90 jaar Nationale Loterij, dichter dan ooit bij de Belgen

7/1/2025

Naar goede gewoonte deelde de Nationale Loterij eind januari de resultaten mee van het afgelopen jaar. De Belgen hebben nog nooit zo vaak en zo veel gespeeld én gewonnen.

  • Premium

"Dé challenge voor 2025? Mijn winkel aantrekkelijk houden!"

7/1/2025

Bijna 34 jaar geleden nam Bart Vandevenne een dagbladhandel over in de Vennestraat in Genk. Hij is trots dat hij in zijn lange carriëre een aantal juiste beslissingen genomen heeft, zoals het introduceren van sportweddenschappen, een bpost-postpunt worden en zich verdiepen in de wereld van sigaren. Vriendelijk zijn tegen elke klant en een hoogstaande service bieden, zijn voor hem no-brainers.

  • Premium

“Ook met een krantenwinkel kan je blijven groeien”

29/4/2024

In Zoersel runnen Peter en Laila een winkel die gestart is als ‘zuivere krantenwinkel’. In de loop der jaren veranderde het aanbod sterk want het komt er volgens het koppel op aan alert te blijven.

  • Premium

Dit zijn de 5 bestverkochte krasbiljetten in 2023

22/2/2024

Krasspelen blijven een zeer populair product. Het is vooral een fysiek product en het retailkanaal blijft dan ook in 2023 veruit de belangrijkste verkooppartner van de Nationale Loterij.

  • Premium

"2025 wordt scharnierjaar voor krantenwinkels door nieuwe wet"

15/1/2024

In 1997 opende Frans de Halleux een eerste krantenwinkel op de Place Xavier-Neujean in Luik. 27 jaar later kan hij er negen op zijn conto schrijven. De zaakvoerder is continu op zoek naar nieuwe producten en deinst er niet voor terug een en ander uit te testen.

  • Premium

Top 3 best verkochte krasbiljetten in 2022

16/1/2023

De omzet van de verkoop van krasspelen is in 2022 met 1,8% gestegen ten opzichte van 2021. Krasspelen blijven een zeer populair product.

  • Premium

"De verkoop van loterij stijgt bij mij"

7/11/2022

Voor Carla Vanherbruggen van dagbladhandel Evergreen betekenen deze donkere tijden een toename in het aantal gokjes. "De klant hoopt op een winnend lotje om zo de pijn van de alsmaar stijgende rekeningen te verzachten, denk ik."

  • Premium

WK 2022 Qatar: een bijzondere periode voor sportweddenschappen

11/10/2022

Geen enkel sportevenement verbindt zo sterk als het FIFA Wereldkampioenschap Voetbal. Tal van promocampagnes zitten in de pijplijn om zowel vaste als occasionele spelers te overtuigen een bet te plaatsen in hun favoriete krantenwinkel.

  • Premium

Goede sportsbettingtijden in het verschiet

8/10/2021

Het beloven spannende tijden te worden in de sector van sportweddenschappen. De zomer van 2021 was er al eentje van herstel, maar met de Winterspelen en het WK voetbal in het verschiet zou men wel eens nog hogere cijfers kunnen noteren.

  • Premium

Kansspelen

26/1/2021

Al een heel pak dagbladhandelaars is op de kar gesprongen met sportweddenschappen en verhoogt daardoor fors zijn omzet. Als zaakvoerder dient u een F2-licentie te hebben en verder voldoen aan de voorwaarden van de kansspelcommissie.

  • Premium

De Nationale Loterij, een partner die zich voortdurend vernieuwt

27/11/2019

De retail is en blijft het voornaamste verkoopskanaal voor de Nationale Loterij. Zowat 7.000 verkooppunten in België verhandelen de producten ervan: van Lotto en Joker+ tot EuroMillions en krasbiljetten. De Loterij, in volle ontwikkeling, gaat dichter bij de spelers staan en stelt zich transparanter op. Arnaud Hermesse, Chief Retail Officer van de Nationale Loterij, vertelt ons meer over het belang van loterijproducten voor de dagbladhandelaars.

"Meer omzet dankzij producten Nationale Loterij"

15/10/2019

Een Lotto-verkooppunt in de supermarkt brengt niet alleen een omzetstijging met zich mee, er zijn nog een heleboel andere voordelen aan verbonden als retailer. “Maar het belangrijkste van alles is de aangename sfeer aan mijn onthaal”, aldus zaakvoerder van AD Delhaize Opwijk Dieter Debaveye. Bekijk hier de video. 

Nationale Loterij streeft naar meer transparantie

1/10/2019

De trekkingen van de Nationale Loterij gaan sinds 1 juli live door in een glazen studio op het de Brouckèreplein in Brussel. Het nieuwe concept moet een antwoord bieden op de vraag van de consument naar meer transparantie – uiterst belangrijk voor spelers zoals bleek uit een onderzoek dat de Nationale Loterij heeft laten doen. 

  • Premium

Supermarkt is tweede belangrijkste verkooppunt van Nationale Loterij

26/9/2019

Ruim 6,7 miljoen. Dat is het aantal spelers die in 2018 meespeelden met een van de spelen van de Nationale Loterij. Bij de 256 miljoen spelmomenten door de ruim 6,7 miljoen spelers leverde dat ruim 80 miljoen keer iets op. Bij dat aantal mogen er zich op vandaag 44 miljonair noemen. Ook de supermarkten dragen hun steentje bij tot dat succes. Met 2.199 verkooppunten bent u het tweede belangrijkste verkooppunt voor de producten van de Nationale Loterij.

  • Premium

Overleven betekent wendbaar zijn

20/5/2019

Een avontuur dat begon met wat tabak en drank, zonder businessplan en zonder de bedoeling om groot te worden groeide uit tot een keten van dagbladhandels met een wel heel breed assortiment. De eerste winkel van Night & Day kwam er in Namen, net iets meer dan 25 jaar geleden. Intussen duikt het ND-logo op in 80 straten van Wallonië en Brussel. Sleutel van het succes: iedere dag open van de vroege ochtend tot de nacht, een zeer breed assortiment en flexibiliteit.

‘t Staelyzer zet in op streekproducten en lokale ambacht

9/5/2019

In centrum Brugge botsen we op dagbladhandel ‘t Staelyzer. Tot voor kort een gezellig en bruin volkscafé. Het volkscafé is sinds eind 2016 omgetoverd tot een dagbladhandel waar ook koffie en thee worden aangeboden. Naast het uit­gebreide assortiment zet ‘t Staelyzer in op lokale en streekgebonden producten. “We willen differentiëren en dat kan door lokale producten aan te bieden”, aldus zaakvoerder Brigitte Louwage.

  • Premium

Oscar diversifieert om het klassieke aanbod te compenseren

14/3/2019

In 2005 namen Scarlet Ferdinande en Philippe Deleu dagbladhandel Oscar over. Na 14 jaar vertoefd te hebben in deze branche merken ze dat er door de jaren heen heel wat is veranderd. “Het is er de laatste jaren zeker niet makkelijker op geworden”, aldus Scarlet en Philippe. Eind 2017 werd de beslissing genomen om een frisse wind door de winkel te laten waaien en de zaak te renoveren. Er werd van de gelegenheid gebruikgemaakt om een koffiehoek te installeren. “We zouden het niet meer kunnen missen, het is enerzijds een toevoeging aan het assortiment en het is heel fijn om te doen.”