Winkelen op afspraak biedt retailers en consumenten een veilige ervaring

Lightspeed, een leidende ontwikkelaar op het gebied van online en omnichannel ondernemersplatforms, kondigt hun nieuwe ‘Winkelen op afspraak’-functie aan. Deze online functie biedt omnichannel winkeliers de mogelijkheid om via hun webshop winkelafspraken in te plannen en vereenvoudigt zo dit proces voor zowel de retailer als de consument.
Het ondersteunen van zelfstandige ondernemingen in ‘het nieuwe normaal’
In deze uitdagende tijd zet Lightspeed zich in om zelfstandige ondernemers de tools te bieden die ze nodig hebben om hun onderneming aan te passen en hun klanten veilig te laten winkelen. “Hoewel iedereen al bijna een jaar met de beperkingen rondom COVID leeft, was het afgelopen jaar in het bijzonder uitdagend voor zelfstandige horeca en retail ondernemers,” aldus Gaetan Buelinckx, Sales Director bij Lightspeed. “Het doel van Lightspeed is om KMO’s te faciliteren door middel van technologie, en in het kader daarvan proberen wij altijd te anticiperen op toekomstige trends. De nieuwe functie ‘Winkelen op afspraak’ is hier een goed voorbeeld van en draagt bij aan een gevoel van veiligheid voor zowel de ondernemer als de consument.”
‘Winkelen op afspraak’ biedt alle benodigde functies om een veilige en persoonlijke klantervaring te realiseren:
Communiceer eenvoudig met klanten: Stuur via het Lightspeed platform direct berichten naar uw klanten.
Geautomatiseerde bevestigingsmails: Klanten ontvangen een bevestigingsmail zodra hun afspraken zijn ingepland. Deze mail kan naar wens worden aangepast.
Herinneringsmails: Stel herinneringsmails in en voorkom eventuele no-shows.
Bestelgeschiedenis en verlanglijstjes: Met één klik kunnen retailers de bestelgeschiedenis en verlanglijstjes van de klant bekijken.
Laura Damme, eigenaresse van www.gedroogdebloemen.be, ziet de functie als extra service naar haar klanten toe, en merkt nu al de voordelen: “Wij zijn eigenlijk een ateliershop en zijn maar drie middagen per week echt open. Met deze functie kunnen mijn klanten ook buiten die openingstijden om een boeket op maat bestellen. Het staat nog maar een week online en ik heb al veel afspraken staan!”
Nieuwe functies in Lightspeed eCom
Naast ‘Winkelen op afspraak’ heeft Lightspeed verschillende andere functies gelanceerd die online winkelen toegankelijker en overzichtelijker maken voor ondernemers en consumenten. Lightspeed Payments integreert naadloos met Lightspeed eCommerce en biedt online ondernemers de mogelijkheid om hun volledige onderneming – inclusief financiën – overzichtelijk te managen vanuit één systeem. Het nieuwe Lightspeed website thema Ignite heeft een geavanceerd design dat uw webshop een moderne uitstraling geeft en voorziet in alle zakelijke behoeften.
