- 19 december 2019
- Door Lana Dalle
- | 5 min. leestijd
RETAIL CONCRETISEERT DOELSTELLINGEN OM CACAOTEELT DUURZAAM TE MAKEN
Chocolade is het snelst groeiende Fairtrade-product in België
Vanaf 2025 moet alle chocolade, geproduceerd of verhandeld in België, voldoen aan enkele standaarden. Zo dient het eindproduct voorzien te zijn van een certificaat en/of moet het vervaardigd zijn met cacaoproducten van bedrijfseigen duurzaamheidsprogramma’s. Wij spraken met Els Haelterman, binnen België verantwoordelijk voor de verdere implementatie van een recent ondertekend partnerschap tussen retailketens en het middenveld: Beyond Chocolate. “De consument is hier klaar voor.”
Dit is een plus artikel
Abonneer om dit artikel te lezen

RETAIL ONLINE + PRINT ABONNEMENT
Word nu abonnee!
Krijg toegang tot onze online plusartikels en ontvang alle print magazines per post.
Gratis verder gaan?
Registreer en krijg gratis toegang tot 1 PLUS artikel/video
Ben je al abonnee?
Meld je aan en krijg toegang tot de website
Door te registreren ontvangt u het online magazine. Het online magazine kan u te allen tijde en zonder verdere formaliteiten opzeggen. Wij garanderen u dat uw e-mailadres en andere persoonlijke gegevens nooit aan derden worden doorgegeven en enkel gebruikt worden voor het versturen van het online magazine.
Door u in te schrijven, gaat u akkoord met De privacyvoorwaarden.
Reageer