- 01 oktober 2019
- Door Luc Vandenbroeck
- | 7 min. leestijd
Klant koopt minder charcuterie maar is te verleiden met authenticiteit
Charcuterie heeft een vaste plaats veroverd in onze dagelijkse voeding. Ham blijft favoriet, maar gevogelte is dankzij zijn gezondere perceptie in opmars. Groeikansen voor de retailer liggen in een hernieuwde aandacht voor de verstoog; de consument stelt immers een goede service op prijs. Daarnaast wordt het best ook afgeweken van de traditionele indeling in het koelschap. Focus daarnaast op bijkomende consumptiemomenten zoals het aperitief en op producten met een positief verhaal en een traceerbare herkomst. Innovaties spelen ondertussen in op ambachtelijkheid, natuurlijkheid en dierenwelzijn.
Gratis verder gaan?
Registreer en word gratis online abonnee
Ben je al abonnee?
Meld je aan en krijg toegang tot de website
Door te registreren ontvangt u de newsletter. De newsletter kan u te allen tijde en zonder verdere formaliteiten opzeggen. Wij garanderen u dat uw e-mailadres en andere persoonlijke gegevens nooit aan derden worden doorgegeven en enkel gebruikt worden voor het versturen van de newsletter.
Door u in te schrijven, gaat u akkoord met De privacyvoorwaarden.