- 18 september 2019
- | 2 min. leestijd
Lidl België lanceert ‘supereerlijke’ chocolade van eigen huismerk
Lidl België lanceert ‘supereerlijke’ chocolade van eigen huismerk Ghanese cacaoboeren krijgen extra premie bovenop fairtradeprijs Lidl heeft haar eerste superfairtradechocolade voorgesteld: ‘Way to Go!’. Dat gebeurde in aanwezigheid van uittredend vicepremier en minister van Ontwikkelingssamenwerking Alexander De Croo. Daarmee voegt Lidl, naast de klassieke fairtradechocolade van het eigen huismerk, een nog eerlijker chocolade toe aan haar assortiment op de Belgische markt. De primeur kadert in hun strategie om het assortiment elk jaar tien procent duurzamer te maken. Lidl verkoopt al enkele jaren fairtradechocolade. Zo garanderen ze de consument dat de boeren die de cacao produceren en verwerken, op een eerlijke manier worden behandeld. Nu gaan ze boeren een extra premie betalen, wat een primeur is. De consument zal de chocolade herkennen onder de naam ‘Way To Go!’ en weet op die manier dat zijn geld goed terechtkomt. De chocolade is bovendien 100% traceerbaar tot de ...
Gratis dit artikel lezen?
Registreer en word gratis online abonnee
Ben je al abonnee?
Meld je aan en krijg toegang tot de website
Door te registreren ontvangt u de newsletter. De newsletter kan u te allen tijde en zonder verdere formaliteiten opzeggen. Wij garanderen u dat uw e-mailadres en andere persoonlijke gegevens nooit aan derden worden doorgegeven en enkel gebruikt worden voor het versturen van de newsletter.
Door u in te schrijven, gaat u akkoord met De privacyvoorwaarden.