MarktcijfersPremium

“WORLD CUP EFFECT” SURPASSES EXPECTED GROWTH RATE ON TELEVISIONS

gfK
Chris Renders, Consultant Consumer
Electronics & Telecom

With an absolute number of almost €200 Mio, the CE business managed to end this quarter with a growth rate of 5%!

The greatest part of this growth came from the television market, which pushed the boundaries by closing this quarter with a growth of 30%!

It is obvious that events like the world cup had a very positive effect on television sales, but if, on top of that, your national team beats Brazil and England (2 times) and manages to end third for the first time in history, then you get this kind of numbers!

And, of course, the TV-mount business benefits from the booming television market, growing 11% in value and almost 7% in volume.

The Audio Home Systems category is performing surprisingly badly; it ended this quarter with a downturn of -6% in value. The biggest culprit for this fallback is the Smart Audio group, which suffered from a fast declining average selling price. There is also the introduction of the Smart Assistant Speakers. Growth here is quite slow, due to some unavailable features and no Dutch language.

Wat heb je nodig

Krijg GRATIS toegang tot het artikel
of
Proef ons gratis!Word één maand gratis premium partner en ontdek alle unieke voordelen die wij u te bieden hebben.
  • checkwekelijkse newsletter met nieuws uit uw vakbranche
  • checkdigitale toegang tot 35 vakbladen en financiële sectoroverzichten
  • checkuw bedrijfsnieuws op een selectie van vakwebsites
  • checkmaximale zichtbaarheid voor uw bedrijf
Heeft u al een abonnement? 
Print Magazine

Recente Editie
16 september 2025

Nu lezen

Ontdek de nieuwste editie van ons magazine, boordevol inspirerende artikelen, diepgaande inzichten en prachtige visuals. Laat je meenemen op een reis door de meest actuele onderwerpen en verhalen die je niet wilt missen.

In dit magazine