Gratis fiets of wagen opladen bij Lidl

Bart Tommelein, Vlaams minister van Energie: “Lidl is een voortrekker op vlak van hernieuwbare energie."

In 6 Lidl filialen, Mariakerke, Elsene, St-Niklaas, Scherpenheuvel, Rocourt en Hamme kunnen klanten gratis hun elektrische wagen of fiets opladen. De energie, afkomstig van zonnepanelen, deelt Lidl graag met de klant.

Boudewijn van de Brand, CEO Lidl België en Luxemburg: “We staan op een keerpunt in elektrische mobiliteit en Lidl wil graag deze ommezwaai aanmoedigen door het voor onze klant gemakkelijk te maken. Dit is een win zowel voor onze klant als voor ons klimaat.”

Bart Tommelein, Vlaams minister van Energie: “Lidl is een voortrekker op vlak van hernieuwbare energie. Door hun laadpalen gratis ter beschikking te stellen van hun klanten, stimuleren ze elektrisch rijden. Een mooi voorbeeld van hoe de privésector ons helpt om een laadpalennetwerk uit te rollen in Vlaanderen.”

De Lidl-winkels die uitgerust zijn met zonnepanelen, produceren jaarlijks voldoende groene stroom om meer dan 40 keer de wereld rond te reizen met een wagen. Lidl wil deze groene stroom delen met zijn klanten. Daarom heeft het 6 winkels uitgerust met elektrische laadpalen. Zo kunnen klanten tijdens het winkelen hun batterij opladen. Lidl wil de klanten ertoe aanzetten om zich op duurzame wijze te verplaatsen.

Wat heb je nodig

Krijg GRATIS toegang tot het artikel
of
Proef ons gratis!Word één maand gratis premium partner en ontdek alle unieke voordelen die wij u te bieden hebben.
  • checkwekelijkse newsletter met nieuws uit uw vakbranche
  • checkdigitale toegang tot 35 vakbladen en financiële sectoroverzichten
  • checkuw bedrijfsnieuws op een selectie van vakwebsites
  • checkmaximale zichtbaarheid voor uw bedrijf
Heeft u al een abonnement? 

Gerelateerde artikels

Acht onmisbare parameters voor een geslaagde shopervaring

Overleven in het huidige retaillandschap is geen evidentie. Het is niet altijd makkelijk om als kleine zelfstandige je plaats te veroveren tussen grote ketens, zowel online als offline. Toch gelooft Steven Bollé, zelfstandige retail coach en designer, dat elke winkel zijn bestaansreden heeft.

Hoge doelen retailketens op vlak van energiebesparing

Dat energiebeheer in belang blijft stijgen, bewijzen ook de retailers. Niet alleen op de hoofdzetel, maar ook in de winkels gaat er veel aandacht naar duurzaamheid en naar het beperken van de klimaatuitstoot. Ook al vragen sommige ingrepen een meerkost, de investering loont op middellange termijn met serieuze energiebesparingen. Begon men tien jaar geleden te letten op een goede isolatie en werden later ledverlichting en warmterecuperatie de norm, dan zetten de retailketens nu volop in op de reductie van de CO2-uitstoot en gaat er veel aandacht naar de mobiliteit.

Verkoop versbereide gerechten blijft stijgen

De verkoop van versbereide gerechten blijft stijgen. Alleen in volle coronaperiode was er een terugval. Alle foodretailers blijven fors inzetten op bereide gerechten, zeker op de ontwikkeling van gezonde recepten.

Trend naar nóg meer franchisewinkels zet zich door

Als je overweegt om franchisenemer te worden, is het belangrijk om goed geïnformeerd te zijn. Praat daarom met andere franchisenemers van de franchiseformule die je op het oog hebt. Carine Janssens van de Belgische Franchise Federatie geeft tekst en uitleg.

Print Magazine

Recente Editie
16 september 2025

Nu lezen

Ontdek de nieuwste editie van ons magazine, boordevol inspirerende artikelen, diepgaande inzichten en prachtige visuals. Laat je meenemen op een reis door de meest actuele onderwerpen en verhalen die je niet wilt missen.

In dit magazine