- 10 juli 2017
Gemak primeert bij online shoppen
Gemak primeert bij online shoppen Levering tijdens de kantooruren vormt geen probleem, langere leveringstermijn wel Een pakje dat alleen tijdens de kantooruren wordt geleverd? Volgens een consumentenenquête van Comeos kunnen acht op de tien Belgen daarmee leven. De Belg wijst vooral het gemak en de tijdsbesparing aan als de voornaamste redenen om online te shoppen. “Zo worden vier op de tien online-aankopen na 17.00 uur gedaan en zijn er elke zondag bijna acht miljoen bestellingen”, zei Dominique-Michel, CEO van Comeos, in De Standaard. Door de langere termijn voor orderverwerking kiest de Belg wel vaak voor een buitenlandse webshop. Comeos rekende uit dat België daardoor meer dan de helft van de omzet in e-commerce verliest aan de buurlanden. De oplossing is flexibeler nacht- en zondagswerk, iets dat in Nederland en Duitsland wijdverspreid is, maar hier door de vakbonden wordt tegengehouden. Ook door de loonkostenhandicap van 17% vestigen distributiecentra zich liever ...
Gratis dit artikel lezen?
Registreer en word gratis online abonnee
Ben je al abonnee?
Meld je aan en krijg toegang tot de website
Door te registreren ontvangt u de newsletter. De newsletter kan u te allen tijde en zonder verdere formaliteiten opzeggen. Wij garanderen u dat uw e-mailadres en andere persoonlijke gegevens nooit aan derden worden doorgegeven en enkel gebruikt worden voor het versturen van de newsletter.
Door u in te schrijven, gaat u akkoord met De privacyvoorwaarden.