British American Tobacco vecht neutraal pakje aan

British American Tobacco vecht neutraal pakje aan  

British American Tobacco vecht neutraal pakje aan Daarvoor trekt de producent naar de Raad van State Vanaf 1 januari 2020 moeten alle sigarettenpakjes er hetzelfde uitzien – een groenbruine verpakking, geen logo, de merknaam nog amper leesbaar en een close-up foto van een verrot gebit of aangetaste longen. Volgens de sigarettenproducent British American Tobacco zal de maatregel maar weinig effect hebben en daarom trekken ze naar de Raad van State om het neutrale pakje aan te vechten. Volgens British American Tobacco is de maatregel vooral symbolisch omdat die geen impact heeft op het verbruik en ook geen voordelen biedt voor de volksgezondheid. Daarvoor haalt de producent Australië, Frankrijk en Groot-Brittannië aan als voorbeeld. Daar werd het neutraal pakje al eerder ingevoerd, maar dat had volgens BAT geen effect op het sigarettenverbruik. Zij leggen de oorzaak van het verminderde verbruik vooral bij de forse accijnsverhogingen, wat dan weer ten voordele van de illegale ...

Sorry, dit is een premium artikel

Dit artikel is exclusief beschikbaar voor abonnees. Abonneer je nu en krijg toegang tot alle artikels.

Ontdek onze abonnementsformules

 

Kleurenschema
Aantal tegels per rij
Beeldverhouding
Weergave
Hoeken afronden
0

Welkom bij Retail  

Retail maakt gebruik van cookies om uw gebruikservaring te optimaliseren en te personaliseren. Door gebruik te maken van deze website gaat u akkoord met Het privacy- en cookiebeleid.