Coca-Cola lanceert Coca-Cola Energy

Het drankje focust op mensen tussen 18 en 35 jaar

Midden april lanceert Coca-Cola hun nieuwste telg uit het assortiment: Coca-Cola Energy. Volgens de fabrikant blijft de Coca-Cola-smaak behouden, met cafeïne uit natuurlijke bronnen. "Die twee kenmerken stonden centraal in de ontwikkeling van het recept en we zijn trots dit onder het merk Coca-Cola te kunnen aanbieden. Het nodigt mensen uit een nieuwe en andere energiedrank te proberen”, aldus Javier Meza, Global Chief Marketing Officer, Sparkling Business. De doelgroep die wordt aangeboord zijn de jongvolwassenen tussen 18 en 35 jaar. De energiedrank zal ook beschikbaar zijn als Coca-Cola Energy no sugar om consumenten een calorievrij alternatief zonder suiker te bieden. Beide producten zullen beschikbaar zijn in 250 ml verpakkingen. Coca Cola blijft werk maken van de evolutie van hun merkenportefeuille. Recente toevoegingen aan Coca-Cola's productaanbod in België en Luxemburg zijn onder andere de ijsthee Fuze Tea, biologische dranken onder het merk Honest en plantaardige dranken met het merk AdeZ. Verder heeft Coca-Cola ook de traditionele merken gediversifieerd, onder meer met de recente lancering van twee nieuwe smaken in het Coca-Cola Light-assortiment.

Wat heb je nodig

Krijg GRATIS toegang tot het artikel
of
Proef ons gratis!Word één maand gratis premium partner en ontdek alle unieke voordelen die wij u te bieden hebben.
  • checkwekelijkse newsletter met nieuws uit uw vakbranche
  • checkdigitale toegang tot 35 vakbladen en financiële sectoroverzichten
  • checkuw bedrijfsnieuws op een selectie van vakwebsites
  • checkmaximale zichtbaarheid voor uw bedrijf
Heeft u al een abonnement? 
Print Magazine

Recente Editie
16 september 2025

Nu lezen

Ontdek de nieuwste editie van ons magazine, boordevol inspirerende artikelen, diepgaande inzichten en prachtige visuals. Laat je meenemen op een reis door de meest actuele onderwerpen en verhalen die je niet wilt missen.

In dit magazine