Coca-Cola lanceert Coca-Cola Energy
Het drankje focust op mensen tussen 18 en 35 jaar

Midden april lanceert Coca-Cola hun nieuwste telg uit het assortiment: Coca-Cola Energy. Volgens de fabrikant blijft de Coca-Cola-smaak behouden, met cafeïne uit natuurlijke bronnen. "Die twee kenmerken stonden centraal in de ontwikkeling van het recept en we zijn trots dit onder het merk Coca-Cola te kunnen aanbieden. Het nodigt mensen uit een nieuwe en andere energiedrank te proberen”, aldus Javier Meza, Global Chief Marketing Officer, Sparkling Business. De doelgroep die wordt aangeboord zijn de jongvolwassenen tussen 18 en 35 jaar. De energiedrank zal ook beschikbaar zijn als Coca-Cola Energy no sugar om consumenten een calorievrij alternatief zonder suiker te bieden. Beide producten zullen beschikbaar zijn in 250 ml verpakkingen. Coca Cola blijft werk maken van de evolutie van hun merkenportefeuille. Recente toevoegingen aan Coca-Cola's productaanbod in België en Luxemburg zijn onder andere de ijsthee Fuze Tea, biologische dranken onder het merk Honest en plantaardige dranken met het merk AdeZ. Verder heeft Coca-Cola ook de traditionele merken gediversifieerd, onder meer met de recente lancering van twee nieuwe smaken in het Coca-Cola Light-assortiment.