- 25 april 2017
- | Bron: Kiosk
De Persgroep blikt terug op sterk jaar
De Persgroep blikt terug op sterk jaar Recordomzet voor uitgever De Persgroep, actief in Nederland, Belgiƫ en Denemarken, boekte in 2016 een omzet van 1.455 miljoen euro (+9%), een nieuw record in de geschiedenis van de onderneming. De groei is voornamelijk te danken aan overnames die in de loop van 2015 werden gedaan en die voor een volledig jaar meetelden in 2016, zoals die van Wegener in Nederland, Berlingske Media in Denemarken en onder meer Humo en Story in Belgiƫ. De kranten van de groep wisten hun lezersomzet stabiel te houden. De inkomsten uit klassieke krantenabonnementen vielen licht terug, maar dat werd gecompenseerd door een mooie groei uit digitale en hybride (digitaal plus zaterdagkrant) abonnementen. De oplages van de tijdschriften stonden onder druk, maar het is een medium dat nog steeds bijzonder succesvol en winstgevend is. Christian Van Thillo, CEO van De Persgroep: "Fors uitbreiden in een markt die razendsnel verandert, is best risicovol en precies ...
Sorry, dit is een premium artikel
Dit artikel is exclusief beschikbaar voor abonnees. Abonneer je nu en krijg toegang tot alle artikels.
Ontdek onze abonnementsformules