Hoe beweegt de supermarktwereld in tijden van verandering? In deze nieuwsbrief bundelen we de best gelezen artikels van het voorjaar. Met o.a. inzichten van retaildenkers als Gino Van Ossel en Ulrich Spaan en initiatieven zoals het nieuwe Colruyt-assortiment voor horeca.
Tom D'Halluin
Hoofdredacteur
Gino Van Ossel: "Retailmarkt zit in oog van Perfecte Storm"
De klassieke retail staat onder druk. Professor Gino Van Ossel, verbonden aan de Vlerick Business School, deelt daarover graag zijn visie. Hij is expert in consumentengedrag, e-commerce en omnichannelstrategieën en is een veelgevraagd spreker en adviseur in de sector.
Colruyt Group zet volgende stap in aanbod voor horeca
Sinds 30 januari 2025 zullen klanten in de Colruyt Laagste Prijzen-winkels in Brugge Sint-Pieters en Aalst een extra assortiment van 200 producten vinden die specifiek bedoeld zijn voor horecazaken.
Welke trends zullen de retailsector radicaal hervormen?
Ulrich Spaan, lid van de directie van het EHI Retail Institute, deelt naar jaarlijkse gewoonte zijn inzichten over de belangrijkste trends die de toekomst van de fysieke retail zullen bepalen.
Delhaize Zottegem tilt bakkerijafdeling naar hoger niveau
In het familiebedrijf Delhaize Zottegem staat kwaliteit centraal. Zaakvoerder Olivier investeerde recent in de herstructurering van de bakkerijafdeling. Met behulp van Hein's innovatieve bakkerijoplossingen streeft hij naar een ambachtelijke beleving en verhoogde omzet.
Bij 528 wordt dagelijks tot 130 ton ijs geproduceerd voor grote retailers, maar achter elk ijsblokje schuilt een verhaal van liefde, technologie en duurzaamheid.
MCT-olie: nieuwe uitstraling, zelfde zuivere kracht
Steeds meer mensen zijn op zoek naar bewuste voedingskeuzes. Maar niet alle producten zijn wat ze lijken. Veel MCT-oliën op de markt bevatten palmolie, zijn chemisch bewerkt of samengesteld met goedkopere vetzuren. Amanprana kiest een andere weg.
Lees het digitale magazine over de bakkerijafdeling. Ontdek hoe vernieuwende concepten en viennoiserie scoren, hoe brood aan imago wint, waarom zuurdesem en vegan opties in de lift zitten, en hoe duurzame verpakking en presentatie bijdragen aan succes.
Heeft u een uniek voedingsproduct die u graag in de schijnwerpers wil zetten? Schrijf uw product in voor de Food Discovery Awards maak kans op het felbegeerde kwaliteitslabel dat uw creatie onderscheidt als een ware smaakmaker. Inschrijven kan nog tot 30/06, mis deze unieke kans niet!
Retail maakt gebruik van cookies om uw gebruikservaring te optimaliseren en te personaliseren. Door gebruik te maken van deze website gaat u akkoord met Het privacy- en cookiebeleid.
Registreer
Registreer en word gratis online abonnee
Door te registreren ontvangt u de newsletter. De newsletter kan u te allen tijde en zonder verdere formaliteiten opzeggen. Wij garanderen u dat uw e-mailadres en andere persoonlijke gegevens nooit aan derden worden doorgegeven en enkel gebruikt worden voor het versturen van de newsletter.