NIET-ALCOHOLISCHE DRANKEN KENNEN WAARDEGROEI VAN 3%

Water, cola en energiedranken zetten sterke groei in waarde neer

Dranken
De Belgische markt van de niet-alcoholische dranken is in ons land goed voor een jaarlijkse kassaomzet van 2 miljard euro en een jaarlijks volume van 2,3 miljard liter. Deze markt toonde in 2017 een structureel gezonde volumegroei van bijna 2% en een waardegroei van 3%, en was daarmee een van de drijvende krachten in de waardegroei van fast moving consumer goods. Drie grote trends domineren deze markt: 'health & wellbeing', wat betekent dat consumenten controle nemen over hun calorie/sugar intake, de 'evolution from sweet taste to more sophisticated flavours' en tot slot de zoektocht naar 'natural / from nature / close to earth products'.

Je kan dit artikel volledig lezen na registratie

Reageer

Kleurenschema
Aantal tegels per rij
Beeldverhouding
Weergave
Hoeken afronden
0

Welkom bij Retail  

Retail maakt gebruik van cookies om uw gebruikservaring te optimaliseren en te personaliseren. Door gebruik te maken van deze website gaat u akkoord met Het privacy- en cookiebeleid.