Nieuwe CEO bij DPG Media
Erik Roddenhof gaat vanaf 1 maart aan de slag als CEO
DPG Media krijgt een nieuwe CEO. Erik Roddenhof wordt vanaf 1 maart 2020 de eindverantwoordelijke voor het dagelijks beleid, de uitvoering van de strategie en van de digitale transformatie.
Christian Van Thill, die de groep gedurende dertig jaar geleid heeft, wordt uitvoerend voorzitter (executive chairman) van de groepsdirectie en zal zich voornamelijk toeleggen op de strategie, het acquisitiebeleid en de ontwikkeling van de mediamerken van de groep. Piet Vroman blijft CFO van DPG Media. Kris Vervaet en Anders Krab-Johansen, CEO van respectievelijk de Belgische en Deense activiteiten, rapporteren aan Erik Roddenhof. Erik blijft zelf verantwoordelijk voor de aansturing van de Nederlandse tak.
De reden voor deze nieuwe topstructuur is de sterke groei van DPG Media. Het bedrijf nam met Mecom een grote groep nieuwsmerken in Nederland en Denemarken over, kreeg met Medialaan volledige zeggenschap over België’s grootste entertainmentmerken en breidde de online services-tak aanzienlijk uit met de overname van Independer. Recent kondigde de groep ook het voornemen aan om Sanoma Nederland over te nemen, uitgever van onder meer Libelle, NU.nl, vtwonen en Donald Duck. De transactie is intussen ter goedkeuring voorgelegd aan de ACM, de Nederlandse Mededingingsautoriteit.
