- 15 februari 2017
Shoppen we online gezonder?
Shoppen we online gezonder? onderzoek door UGent Uit een onderzoek van de Marketingafdeling van de Faculteit Economie en Bedrijfskunde van de UGent blijkt dat wie in een fysieke supermarkt winkelt, vaker ongezonde snacks koopt, dan we online doen. In een eerste studie werden meer dan 32 000 winkelbezoeken van 4300 consumenten die beide winkelkanalen gebruiken, geanalyseerd. De conclusie is opvallend: wanneer dergelijke 'mixed customers' online hun boodschappen doen, gemiddeld voor 5.7% aan ongezonde voeding koopt. Doet diezelfde consument offline boodschappen, spendeert hij maar liefst 10.4% aan ongezonde voeding. De ongezonde snacks werden opgedeeld in vijf categorieën (zoute snacks, chips, chocolade, snoeprepen en snoepgoed). Voor elke categorie wordt hetzelfde verband gevonden: online geeft men proportioneel minder uit aan ongezonde voeding. Dat ligt vooral in het verschil van productpresentatie in de winkel. Tastbare producten verleiden de consument meer en zijn dus ...
Gratis dit artikel lezen?
Registreer en word gratis online abonnee
Ben je al abonnee?
Meld je aan en krijg toegang tot de website
Door te registreren ontvangt u de newsletter. De newsletter kan u te allen tijde en zonder verdere formaliteiten opzeggen. Wij garanderen u dat uw e-mailadres en andere persoonlijke gegevens nooit aan derden worden doorgegeven en enkel gebruikt worden voor het versturen van de newsletter.
Door u in te schrijven, gaat u akkoord met De privacyvoorwaarden.