Shop design awardsPremium

BROOTHAERTS ELEKTRO

INGEDIEND DOOR: Broothaerts Elektro
NAAM EN VOORNAAM: Joris Broothaerts
TELEFOONNUMMER: 015/711794
E-MAILADRES: joris@broothaertselektro.be
PROJECT: De verbouwing van het oude postkantoor naar een eigentijdse elektro-zaak, met behoud van bepaalde originele postelementen (nachtkluisjes, kluis, ...)
DOELSTELLING(EN): Wij zochten een groter pand en showroom om onze activiteiten beter te kunnen uitvoeren.
LOCATIE VAN HET PROJECT: Het oude postkantoor, Mechelseweg 92 1880 Kapelle-op-den-Bos
ONTWERPER(S) VAN HET PROJECT: Joris Broothaerts (inrichting) en architect Eva Dooms
UITVOERDER(S) VAN HET PROJECT: Broothaerts Elektro
BUDGETTERING
Vooropgesteld budget: €35.000
Uiteindelijk budget: €40.000

Broothaerts Elektro

ARCHITECTUUR/DESIGN

Hoe is de ontwerp van de winkel opgevat (zowel buiten als binnen)?

het doel was een gezellige winkel creëren waarin alles overzichtelijk was en ook trachten aan "beleving" te doen.

Hoe staat de architectuur ten dienste van de winkel en/of klanten?

Wij hebben veel ramen gebruikt om voldoende lichtinval te verkrijgen.

Welke waren uitdagingen voor de implementatie (bv. tijdens de uitvoering) en hoe is dit opgelost?

Bpost huurt nog een gedeelte van het gebouw (66m²) en spijtig genoeg voor ons is dat de voorkant van het gebouw. Hierdoor hadden wij geen vitrine. Dit hebben we opgelost door een extra showroom/demoruimte op het bestaande gebouw te plaatsen.

Broothaerts Elektro

INVULLING RUIMTE

In welke zones is de winkel ingedeeld en waarom?

  • Een CE (tv/audio) zone
  • Een witgoed zone
  • Een keuken (toestellen) zone.

In welke mate speelt de verlichting een rol bij de indeling van de ruimte/zones?

We maken overwegend gebruik van een basis LED verlichting gecombineerd met LED spots.

Hoe is de etalage opgevat?

Zoals eerder vermeld hebben wij een etalage/showroom op het eerste verdiep, die ook dienst doet als demonstratieruimte.

Broothaerts Elektro

KEUZE MATERIALEN

Welke zijn de voornaamste materialen die werden gebruikt?

We maakten vooral gebruik van hout en metaal.

In welke mate dragen de gebruikte materialen bij aan het concept/ de beleving die de de winkel wil uitstralen?

Het hout zorgt voor de sfeer en het metaal voor de industriële look. Bovendien hebben wij het bestaande gebouw uitgebreid met een industriebouw.

Is er rekening gehouden met de beoogde klanten bij de keuze van de materialen?

Ja er werd zeker rekening gehouden met de klanten.

Broothaerts Elektro

KLEURENBroothaerts Elektro

Hoe en welke kleuren worden er ingezet om de sfeer en het gevoel in de winkel te sturen?

De voornaamste kleuren zijn zwart, wit, grijs en houtkleuren.

VERLICHTING

Hoe is het lichtplan (geheel van soorten verlichting om bepaalde sfeer te creëren en/of klemtonen te leggen) opgevat en waarom?

De winkel heeft een basis LED verlichting en rails met led spots.

AFWERKING

Hoe werd er bij het project aandacht geschonken aan een kwaliteitsvolle afwerking?

Dankzij de samenwerking met onze merken hebben we kwalitatieve materialen kunnen gebruiken.

DUURZAAMHEID

Hoe is er rekening gehouden met het beperken van de ecologische voetafdruk?

We hebben oude meubels en schappen uit onze vorige winkel hergebruikt maar wel opgefrist met stickers.

TECHNOLOGIE

Welke technologische tools zijn er geïntegreerd in het winkelconcept om de service, beleving en interactie met de klanten te vergroten zoals bijvoorbeeld digitale schermen, RFID technologie of Beacons?

Via onze aankoopgroepering Selexion/ Euronics beschikken wij over digitale schermen.

Broothaerts Elektro

Wat heb je nodig

Krijg GRATIS toegang tot het artikel
of
Proef ons gratis!Word één maand gratis premium partner en ontdek alle unieke voordelen die wij u te bieden hebben.
  • checkwekelijkse newsletter met nieuws uit uw vakbranche
  • checkdigitale toegang tot 35 vakbladen en financiële sectoroverzichten
  • checkuw bedrijfsnieuws op een selectie van vakwebsites
  • checkmaximale zichtbaarheid voor uw bedrijf
Heeft u al een abonnement? 

Gerelateerde artikels

SHOP DESIGN AWARDS 2018

Op 21 februari werden voor de eerste keer de Shop Design Awards uitgereikt. Tijdens een feestelijk avond werden de winkeliers met de best ingerichte nieuwe of vernieuwde winkel beloond voor hun investeringen. Er waren in totaal 67 projecten genomineerd, verdeeld over zes categorieën. De award wordt georganiseerd door de retailmagazines en enkele bouwmagazines van Professional Media Group.

Acht onmisbare parameters voor een geslaagde shopervaring

Overleven in het huidige retaillandschap is geen evidentie. Het is niet altijd makkelijk om als kleine zelfstandige je plaats te veroveren tussen grote ketens, zowel online als offline. Toch gelooft Steven Bollé, zelfstandige retail coach en designer, dat elke winkel zijn bestaansreden heeft.

Hoge exposantenaantallen voorspellen succesvolle EuroShop 2026

Met nog slechts enkele weken te gaan tot de opening van EuroShop 2026 is de belangstelling onder exposanten en bezoekers groter dan ooit. Ondanks de uitdagende economische situatie in de retailsector hebben honderden bedrijven zich ...

Shop Design Barometer 2020

Naar aanleiding van de Shop Design Awards organiseerde Professional Media Group een Shop Design Barometer. Gedurende maart en april gaven lezers van de food en non-food retailmagazines hun werkwijze en voorkeuren door in het kader van winkelvernieuwing via een online-enquête. Opmerkelijk is dat meer dan de helft een vernieuwing plant in het komende jaar en dat verlichting het belangrijkste investeringspunt is. Het creëren van een nieuwe look & feel is de belangrijkste doelstelling, gevolgd door een betere omzet- en klantgerichte inrichting.

Print Magazine

Recente Editie
16 september 2025

Nu lezen

Ontdek de nieuwste editie van ons magazine, boordevol inspirerende artikelen, diepgaande inzichten en prachtige visuals. Laat je meenemen op een reis door de meest actuele onderwerpen en verhalen die je niet wilt missen.

In dit magazine