- 19 december 2019
- Door Lana Dalle
- | 5 min. leestijd
Retail concretiseert doelstellingen om cacaoteelt duurzaam te maken
Vanaf 2025 moet alle chocolade, geproduceerd of verhandeld in België, voldoen aan enkele standaarden. Zo dient het eindproduct voorzien te zijn van een certificaat en/of moet het vervaardigd zijn met cacaoproducten van bedrijfseigen duurzaamheidsprogramma’s. Wij spraken met Els Haelterman, binnen België verantwoordelijk voor de verdere implementatie van een recent ondertekend partnerschap tussen retailketens en het middenveld: Beyond Chocolate. “De consument is hier klaar voor.”
Gratis dit artikel lezen?
Registreer en word gratis online abonnee
Ben je al abonnee?
Meld je aan en krijg toegang tot de website
Door te registreren ontvangt u de newsletter. De newsletter kan u te allen tijde en zonder verdere formaliteiten opzeggen. Wij garanderen u dat uw e-mailadres en andere persoonlijke gegevens nooit aan derden worden doorgegeven en enkel gebruikt worden voor het versturen van de newsletter.
Door u in te schrijven, gaat u akkoord met De privacyvoorwaarden.