Wat legt de Belg op zijn boterham?

Flexitarisme neemt steeds meer toe

Een onderzoek uitgevoerd door iVOX in opdracht van het merk Aoste, polste naar de voorkeuren en percepties van de Belgen rond charcuterie, flexitarisme, vegetarisme en de impact van voeding op het klimaat. Daaruit bleek dat 72% van de respondenten zichzelf een liefhebber van charcuterie noemt. De meeste Belgen eten dan ook minstens wekelijks vlees op de boterham (85%). Daarnaast blijken ze echter ook open te staan voor vegetarische en veganistische alternatieven. Bijna elke respondent eet wel eens een alternatief zonder vlees op de boterham (91%), waarvan het overgrote merendeel dit zelfs minstens één keer per week of meer doet (72%). Een kwart van de Belgen wil zijn charcuterieconsumptie in de toekomst verder verminderen. “Het flexitarisme neemt steeds meer toe in België, dat bevestigt het onderzoek. Aoste zet al langer in op deze tendens vanuit het duurzaamheidsaspect. We willen daarin een voortrekker zijn en samen met de consument willen we streven naar een wereld met minder, maar beter vlees en dus meer veggie oplossingen. Wij hebben de ambitie om de helft van ons aanbod te laten bestaan uit vegetarische en veganistische producten tegen 2025. We willen op die manier de consument inspireren die wel, soms of nooit vlees eet”, zegt Inge Ooms, Marketing Director bij Aoste.

Je kan dit artikel volledig lezen na registratie

Reageer

Kleurenschema
Aantal tegels per rij
Beeldverhouding
Weergave
Hoeken afronden
0

Welkom bij Retail  

Retail maakt gebruik van cookies om uw gebruikservaring te optimaliseren en te personaliseren. Door gebruik te maken van deze website gaat u akkoord met Het privacy- en cookiebeleid.