- 23 september 2019
- | Bron: Carfix
Twindosing-techniek reduceert NOx-uitstoot met 80%
Twindosing-techniek reduceert NOx-uitstoot met 80% Wordt toegepast op alle modellen met 2.0 TDI Evo-motoren Sinds 2018 worden in Volkswagen modellen enkel nog dieselmotoren met SCR-uitlaatgasnabehandeling gemonteerd. Met die technologie (Selective Catalytic Reduction) wordt de hoeveelheid stikstofoxiden in de uitlaatgassen duidelijk gereduceerd. Nu heeft Volkswagen het Twindosing-procedé ontwikkeld. Daarbij wordt AdBlue doelgericht voor twee na elkaar gemonteerde SCR-katalysatoren geïnjecteerd. Het procedé wordt voor het eerst ingezet in de nieuwe Passat 2.0 TDI Evo met 110 kW (150 pk). Zo is hij vandaag al uitgerust met de technische middelen om aan de toekomstige uitstootnorm Euro 6d te kunnen voldoen. Bij de 2.0 TDI Evo-motoren met Twindosing-techniek liggen de NOx-waarden in vergelijking met de vorige generatie van hetzelfde model zo’n 80 procent lager. Voor het Twindosing-procedé is een tweede SCR-katalysator nodig, die onder de vloer gemonteerd wordt. Omdat die ...
Gratis dit artikel lezen?
Registreer en word gratis online abonnee
Ben je al abonnee?
Meld je aan en krijg toegang tot de website
Door te registreren ontvangt u de newsletter. De newsletter kan u te allen tijde en zonder verdere formaliteiten opzeggen. Wij garanderen u dat uw e-mailadres en andere persoonlijke gegevens nooit aan derden worden doorgegeven en enkel gebruikt worden voor het versturen van de newsletter.
Door u in te schrijven, gaat u akkoord met De privacyvoorwaarden.