Vandaag staat naar schatting meer dan 1 op de 10 van de Vlaamse winkelpanden leeg. Omgerekend komt dat al gauw neer op een ruime 5.000 handelspanden. Toch is er één stad in Vlaanderen die het een pak beter doet: Waregem. Hoe dat komt? Waregem onderneemt al jaren tal van initiatieven om de leegstand zoveel mogelijk de kop in te drukken en zich als retailstad te profileren. Tom D'Halluin - Hoofdredacteur
De leegstand van winkelpanden in Vlaanderen staat zwaar onder druk, zeker in de stadskernen. Waregem is een van de weinige steden die het een pak beter doet dan de rest. Als regionale winkelstad neemt ze tal van initiatieven.
Wie op tijd en stond de markt in Roeselare doorkruist, heeft ongetwijfeld zijn oog al laten vallen op Lamon Traiteur. Mathieu Vanneste staat aan het roer, de eerste generatie die niet van Lamon afstamt. "Het concept is over een andere boeg gegooid."
De licht dalende trend van de voorbije jaren is omgebogen tot een volumestijging van 8%. Deze stijging was het sterkst merkbaar bij bevolkingsgroepen die normaal in verhouding vaker buitenshuis eten.
Rik Lanckriet is al meer dan 20 jaar slateler, hij kent de kneepjes van het vak als geen ander. Elke dag staat de West-Vlaming paraat in zijn uitgestrekte serres om de lekkerste kropsla tot bij ons te brengen.
Uit de vorige poll bleek dat 1 op 3 foodprofessionals van ons inspiratie verwacht voor recepten. Wij polsen graag nog even welke types u liefst ontvangt.
Reshaping the home improvement store, in 7 nauwkeurig gedefinieerde stappen omschakelen naar een nieuw businessmodel dat zich volledig op het servicegebied richt. Creëer nieuwe dynamiek en versterk succesvol de winkelbeleving in uw winkel.
Retail maakt gebruik van cookies om uw gebruikservaring te optimaliseren en te personaliseren. Door gebruik te maken van deze website gaat u akkoord met Het privacy- en cookiebeleid.
Registreer
Registreer en word gratis online abonnee
Door te registreren ontvangt u de newsletter. De newsletter kan u te allen tijde en zonder verdere formaliteiten opzeggen. Wij garanderen u dat uw e-mailadres en andere persoonlijke gegevens nooit aan derden worden doorgegeven en enkel gebruikt worden voor het versturen van de newsletter.