Online magazines

23 juni 2021 Vakinformatie voor retail professionals

Online versie bekijken
vooral zoutwaren populair

Covid-19 heeft in 2020 gezorgd voor een atypisch jaar, ook wat betreft het verbruik van vleeswaren. Op productniveau waren de zoutwaren de sterkste stijgers en qua aankoopkanalen was dit hard discount (Aldi en Lidl). Dit blijkt uit gegevens die VLAM aankoopt bij GfK Belgiƫ, dat de aankopen van 6.000 Belgische gezinnen voor thuisverbruik volgt.

Tom D'Halluin - Hoofdredacteur

 
De licht dalende trend van de voorbije jaren is omgebogen tot een volumestijging van 8%. Deze stijging was het sterkst merkbaar bij bevolkingsgroepen die normaal in verhouding vaker buitenshuis eten.
Of u nu een lokale kruidenwinkel runt of een kolossaal depot: een schrob-/zuigmachine is altijd sneller, makkelijker en efficiƫnter dan een dweil. Maar welk type kiest u? We helpen u op weg.
Ter gelegenheid van Wereldmelkdag lanceerde VLAM een trendrapport dat de voornaamste bewegingen in consumentenvoorkeuren voor zuivel aangeeft. Opvallend: de COVID-19-pandemie versnelde enkele trends waardoor pure en lokale voeding aan belang wonnen.
WELKE RECEPTEN VERKIEST U?
Uit de vorige poll bleek dat 1 op 3 foodprofessionals van ons inspiratie verwacht voor recepten. Wij polsen graag nog even welke types u liefst ontvangt.
 
Inspiratie voor seizoensgerechten (lente, zomer, herfst, winter)
 
Inspiratie per producttype (vlees, vis, vegetarisch,...)
 
Inspiratie voor specifieke gelegenheden (Valentijn, Pasen, eindejaar,...)
Deze mail werd verzonden naar #FIRMA# - #KORTEMAIL#
 
Dit Online Magazine is een uitgave van PM Editions nv,
Torhoutsesteenweg 226, 2-7, 8210 Zedelgem
info@pmg.be - www.pmg.be
Kleurenschema
Aantal tegels per rij
Beeldverhouding
Weergave
Hoeken afronden
0

Welkom bij Retail  

Retail maakt gebruik van cookies om uw gebruikservaring te optimaliseren en te personaliseren. Door gebruik te maken van deze website gaat u akkoord met Het privacy- en cookiebeleid.