naar top
Menu
Logo Print

Huis Verschelden

 

FIRMA: HM Projects
NAAM EN VOORNAAM: Vandensande Herman
TELEFOONNUMMER: 0479 92 82 66 
E-MAILADRES: herman@hmprojects.be
PROJECT: winkelvernieuwing, gevel en etalage 
DOELSTELLING(EN): optimaliseren en vernieuwen
LOCATIE VAN HET PROJECT: Ninove
ONTWERPER(S) VAN HET PROJECT: Team HM Projects
UITVOERDER(S) VAN HET PROJECT:  Team HM Projects
BUDGETTERING: Vooropgesteld budget: 159 000 euro. Uiteindelijk budget/totale kostprijs van het project: 159 000 euro

 hm projects

 

Architectuur/design

Hoe is de ontwerp van de winkel opgevat (zowel buiten als binnen)?

Duidelijke beeldvorming, sfeer creëren, traditie respecteren (familiezaak), authenticiteit terugbrengen, onderscheidende look & feel, optimalisatie voor gebruik van eigenaar en klant, zichtbaarheid en overzicht assortiment.

Hoe staat de architectuur ten dienste van de winkel en/of klanten?

Duidelijke productaflijning en warmere sfeer

Welke waren uitdagingen voor de implementatie (bv. tijdens de uitvoering) en hoe is dit opgelost?

Oubollige structuur omzetten naar eenvoud. 

 

Invulling ruimtehuis verschelden

 

In welke zones is de winkel ingedeeld en waarom?

  • Loopzone klant met direct selling producten
  • Luxeproducten achter de toog aan de kant van de verkoper
  • overzicht en duidelijke manier van service

Is er een bepaalde routing uitgetekend?

Verkoopzone en klantzone

In welke mate speelt de verlichting een rol bij de indeling van de ruimte/zones?

Sfeer creëren en uitlichting producten

Hoe is de etalage opgevat? 

Eenvoudig en stijlvol

 

Keuze materialen

Welke zijn de voornaamste materialen die werden gebruikt?

Donkere, sfeervolle materialen. Retro tegeltjes voor authenticiteit en sfeer. Donker, warm en tastbaar (hout, velours stroffen). Zwarte, attractieve gevel met uitgelichte witte etalage.

In welke mate dragen de gebruikte materialen bij aan het concept/ de beleving die de winkelwil uitstralen?

Warm, gezellig en luxueus 

Is er rekening gehouden met de beoogde klanten bij de keuze van de materialen?

Ja, in samenspraak basistinten genomen. Happy feeling = happy customer.

 

Kleurenhuis verschelden

Hoe en welke kleuren worden er ingezet om de sfeer en het gevoel in de winkel te sturen?

Donkere warme tinten (zwart en oranje) 

 

Verlichting

Hoe is het lichtplan (geheel van soorten verlichting om bepaalde sfeer te creëren en/of klemtonen te leggen) opgevat en waarom?

Directe productverlichting en indirecte sfeerverlichting.

 Wat is het geschatte verbruik van de verlichting?

LED-verlichting: ca 1000 W

 

Afwerkinghuis verschelden

Hoe werd er bij het project aandacht geschonken aan een kwaliteitsvolle afwerking?

Dagelijkse controle, topondernemers uit de streek voor een optimale samenwerking. 

 

 Duurzaamheid

Hoe duurzaam is het concept?

Duurzame, recycleerbare materialen gebruikt. Ontwerp zelf duurzaam qua concept en sfeer 'made to stay'

 

 Technologie

Welke technologische tools zijn er geïntegreerd in het winkelconcept om de service, beleving en interactie met de klanten te vergroten?

  • Verlichting
  • climatisatie en verlichting
  • toegankelijk voor iedere klant