Tijdens de eerste editie van de komende Artisan beurs worden ook de nieuwe Food Personality Awards uitgereikt. In deze nieuwsbrief blikken we nog even terug op de vorige editie van deze awards en kunt u de verhalen van de vorige winnaars ontdekken.
Tom D'Halluin
Hoofdredacteur
Artisan 2025 brengt foodprofessionals samen
Van 28 september tot 1 oktober 2025 is Kortrijk Xpo opnieuw the place to be voor Belgische vaklui uit de foodsector. Nieuw is dat met 'Artisan' het gekende vakbeurstrio Broodway, Meat Expo én Taste of Tavola in één uniek event wordt versmolten.
Ontdek het digitale magazine over onze Food Personalities! Lees de artikels over inspirerende mensen uit de voedingssector: van chocolatiers en patissiers tot slagers, kaasmeesters, foodretailers en zorgcateraars. Artikels vol vakmanschap, visie en passie voor voeding.
Met de bTouch kiest u voor eenvoudige processen, snelle weegfeedback en uitgebreide functionaliteiten. De bTouch winkelweegschaal is intuïtief en eenvoudig in te stellen, zodat u snel en foutloos weegt en afrekent.
Vanaf eind 2025 is slimme gebouwautomatisering verplicht voor grote niet-residentiële gebouwen. Ontdek tijdens BuildUp op 25 september hoe u als eigenaar of beheerder kosten bespaart en uw gebouwen futureproof maakt. Mis deze gratis kennis- en netwerkdag over smart buildings niet!
Joriba Bakery: innovatie met respect voor traditie
Joriba Bakery blijft de Belgische bakkerijsector verrassen met vernieuwende ideeën die perfect inspelen op de noden van vandaag. Als familiebedrijf, stevig verankerd in artisanale waarden, combineert Joriba vakmanschap met het gemak dat onder andere bakkers, zelfstandige retailers en horeca ondernemers zoeken.
Wanneer Philip Fastré enkele jaren geleden een inspirerend voorbeeld vond in de Verenigde Staten, was het ook voor hem al snel duidelijk dat hij iets gelijkaardigs op poten wou zetten. Na een proces van vier jaar, 3 jaar research en 1 jaar uitvoering mag hij met veel fierheid zijn klanten verwelkomen in The Bakery in Maasmechelen. Samen met Hein zorgde hij voor een spectaculair open atelier dat meteen de aandacht trekt. Zo zet een bakker voor het eerst zijn atelier in als een ware marketingtool.
Retail maakt gebruik van cookies om uw gebruikservaring te optimaliseren en te personaliseren. Door gebruik te maken van deze website gaat u akkoord met Het privacy- en cookiebeleid.
Registreer
Registreer en word gratis online abonnee
Door te registreren ontvangt u de newsletter. De newsletter kan u te allen tijde en zonder verdere formaliteiten opzeggen. Wij garanderen u dat uw e-mailadres en andere persoonlijke gegevens nooit aan derden worden doorgegeven en enkel gebruikt worden voor het versturen van de newsletter.