naar top
Menu
Logo Print

GFK RETAIL REPORTS

GfKGfK, ofwel Growth from Knowledge, is een internationaal onderzoeksbureau dat onder andere alle beschikbare retailcijfers bestudeert en analyseert. Elk kwartaal geven de GfK Retail Reports een overzicht van de huidige ontwikkelingen in de grootste non-foodmarkten in de Belgische detailhandel. Daarnaast gaan wij als vakblad geregeld dieper in op opvallende cijfergegevens.  

GFK RETAIL REPORTS: Q2, 2018

GfK geeft een overzicht van de retailontwikkelingen van het tweede kwartaal van 2018. 

BACK TO SCHOOL WAS VOLTREFFER IN 2017 EN 2018

Het jaar 2017 en het voorjaar van 2018 waren volgens onderzoeksbureau GfK geen hoopgevende periode voor de categorie Stationery. Op enkele uitschieters na is de trend dalend. De meer traditionele producten als kleurpotloden en vulpennen krijgen het zwaar te verduren, maar dat wordt deels gecompenseerd door de hype in highlighters en writing feltpens.