naar top
Menu
Logo Print
30/04/2019 - AN DE MAERE
BergHOFF
De Leo collectie van BergHOFF combineert op het eerste gezicht onverzoenlijke eigenschappen op harmonieuze wijze

ON-THE-GOPRODUCTEN ADEMEN STEEDS MEER FASHION UIT

BESTSELLERS COMBINEREN AANTREKKELIJKE LOOKS MET GEBRUIKSVRIENDELIJKHEID

De on-the-gotrend is nog steeds springlevend en dat zorgt alweer voor een karrenvracht aan nieuwkomers voor onderweg. De vele praktische en slimme on-the-go-oplossingen zorgen ervoor dat eten en drinken altijd vers en op de juiste temperatuur blijft. Van waterfles en reisbeker over lunchpot en bento box tot handige accessoires. Bovendien laten de vele innovaties ook mooie designs en trendy kleuren zien. Van saai is hier geen sprake meer. Kortom, met een hedendaags on-the-goassortiment bied je de consument het complete plaatje voor een lekkere, zelfbereide maaltijd onderweg.

 Met een hedendaags on-the-goassortiment zoals dit van Mepal, bied je de consument het complete plaatje voor een lekkere, zelfbereide maaltijd onderweg

VOOR VOEDSEL

Ontbijt

We zien dat mensen 's morgens meer en meer havermout, granola, yoghurt en fruit meenemen. Om in te spelen op die gezondheidstrend pakken fabrikanten uit met handige doosjes en potjes die gebruikmaken van verschillende onderverdelingen. Zo kan men alles mooi gescheiden bewaren tot op het moment van consumptie en blijft alles lekker krokant en vers.

Lunch

Ook voor slaatjes, snacks en tussendoortjes on-the-go bestaan er heel wat oplossingen waarin elk gerecht lekker vers blijft: lunchpotten- en boxen, bento-boxen, fruit- en groentepotten, snackpotten, saladeboxen ... En net zoals voor de ontbijtoplossingen, wordt er gewerkt met verschillende compartimenten zodat men alles gescheiden kan meenemen en de ingrediënten lekker vers en knapperig blijven. Uiteraard is alles ook sterk en 100% lekdicht.

Bestek

Naast de vele doosjes en potjes, zien we ook meer en meer duurzaam on-the-gobestek dat gemaakt is om duizenden malen opnieuw gebruikt te worden. 100% recycleerbaar, gebruiksvriendelijk, vaatwasbestendig en handig om op te bergen: een mooi alternatief voor plastic wegwerpbestek.

 

VOOR DRANKEN

In de Nordic kitchen thermo teacup van Eva Solo blijft je thee urenlang warm. En dankzij de ingebouwde theefilter in het deksel maak je je favoriete thee rechtstreeks in de beker klaar

Mensen die vaak onderweg zijn, willen ook graag hun favoriete drank meenemen. Water, thee, koffie of soep, voor alles bestaat er wel een oplossing. Het aanbod is dus bijzonder groot: thermische flessen, isoleerflessen, waterflessen, reisbekers, drinkbekers voor de allerkleinsten ... Ook hip zijn de waterflessen die je kunt vullen met fruit en/of kruiden om je eigen infusies te maken. Met de bekers met ingebouwde theefilter maak je je favoriete thee rechtstreeks in de beker.

Gebruiksvriendelijk

Belangrijk bij de producten voor drinks to-go is de gebruiksvriendelijkheid. Dit wil zeggen dat er voor elke situatie - studeren, sporten, vergaderen ... - een dop of sluiting bestaat. Bij sommige producten moet je zelfs geen dopje losschroeven om te drinken, gewoon een klik en je kunt drinken. Uiteraard moeten de flessen en bekers volledig lekvrij zijn, goed isoleren en eenvoudig te reinigen zijn (liefst in de vaatwasmachine).

 

SAMENSTELLING ASSORTIMENT

Hardrunners

Hardrunners voor on-the-gofood zijn de lunchpotten en bento-boxen in verschillende maten. En laten we ook zeker de gewone brooddozen niet vergeten. Op het vlak van drinks is de herbruikbare waterfles alomtegenwoordig. Wegwerp plastic flessen maken plaats voor duurzame exemplaren. Waterflessen - en dan vooral de grotere formaten - zijn vandaag dus echte hardrunners. En daarnaast mogen we ook de markt van de on-the-gokoffiebekers niet onderschatten.

Aanvullende producten

Herbruikbaar bestek of rietjes maken het nog gemakkelijker om onderweg te eten en te drinken. Ook het aanbod van stijlvolle koeltassen groeit. Zo kan je bijvoorbeeld de verschillende potjes van je lunch vers meenemen naar het werk of je drankje fris bewaren tijdens een lange autorit.

Fashion aspect

Tot slot is het bij de samenstelling van het assortiment ook belangrijk om rekening te houden met het fashion aspect. On-the-goproducten zijn vandaag niet alleen functioneel maar ook hip en leuk. Ze moeten matchen met de persoonlijkheid van de klant en mooie kleuren en/of een trendy design hebben.

De Lékué-snackdoos Jar To Go, de duurzame BergHOFF Leo-Lunch set, 100% lekvrije on-the-goflessen van Kambukka en het gamma van Billiet

WINKELPRESENTATIE

Zien doet kopen

On-the-goproducten worden heel vaak op impuls gekocht. U stelt ze dan ook best zo zichtbaar mogelijk op in de winkel. Een weldoordacht schappenplan dat de producten laat spreken is een must. Die opstelling kan verder aangevuld worden met displays op de winkelvoer en/of toonbankdisplays om bepaalde innovaties of leuke producten extra in de kijker te zetten. Ook POS-materiaal zoals wobblers, consumentenfolders, posters en tentkaarten kunnen daarbij helpen.

Piekmomenten

Het on-the-goaanbod wordt het hele jaar door gesmaakt, maar op bepaalde momenten zijn de producten extra aantrekkelijk en verdienen ze dus net dat ietsje meer aandacht in de winkel. Zo nemen consumenten vanaf de lente weer vaker slaatjes mee naar het werk. In augustus en september krijgen de lunchboxen en drinkflessen extra aandacht van studenten die zich klaar maken voor het nieuwe schooljaar. En op het einde van het jaar zijn de on-the-gogiftboxen dan weer bijzonder leuk als cadeautje.

Het KLIKK-bestek van Koziol in duurzame ’organic’ kunststof is 100% recycleerbaar. Bovendien klikt het in elkaar, dus handig op te bergen

Voldoende voorraad

Hoeveel oppervlakte u voorziet voor het on-the-gogebeuren hangt af van de beschikbare ruimte in de winkel en het cliënteel dat bij u over de vloer komt. Van alle producten die u aanbiedt, hebt u best wel een kleine voorraad in huis. Wie wil concurreren met de webshops, moet immers een breed en diep aanbod hebben, mét voldoende voorraad.

 

WINKELCOMMUNICATIE

Productkennis

Om de klant goed te kunnen informeren, is productkennis onontbeerlijk. Goed op de hoogte zijn van wat u verkoopt, gecombineerd met overtuiging is nog steeds de beste manier om te verkopen.

Filmpjes

Naast POS-materiaal en displays, kan u ook filmpjes inzetten om de aandacht van de consument te trekken. Sommige fabrikanten ontwikkelen leuke filmpjes over hun producten om te gebruiken op social media maar ook in de winkel.

Demo's en recepten

Tot slot kan u de consument nog extra triggeren door demo's in de winkel te geven en creatieve recepten mee te geven voor gevarieerde lunchboxen. Ook die verhogen de visuele aantrekkelijkheid van het gamma.