naar top
Menu
Logo Print

Je vindt op Tavola zowel vaste waarden als nieuwe merken en zowel grote spelers als eenmanszakenTAVOLA BRENGT UNIEK AANBOD IN NICHEMARKT PREMIUMVOEDING

“Onze opdracht is de bezoeker te blijven verrassen"

Van 11 tot en met 13 maart vindt in Kortrijk Xpo de voedingsvakbeurs Tavola plaats. Die weet zich van andere te onderscheiden door enkel de top van de markt - premiumkwaliteiten - aan te bieden. Bovendien zorgt de organisatie ervoor dat de bezoeker elke editie verrast wordt met nieuwigheden.

COMPLEET IN ZIJN NICHE

 

“Wij zijn een beurs met een zeer duidelijke focus. Tavola situeert zich als voedingsvakbeurs in het premiumsegment, met aandacht voor kwaliteit en toegevoegde waarde. Om dit te kunnen waarmaken, zijn we selectief bij de aanvaarding van exposanten. Zij worden gescreend, waardoor we een heel mooi en uniek aanbod kunnen presenteren aan de bezoekers", vertelt Patricia Huygelier, exhibitionmanager. “Binnen het premiumsegment heeft Tavola alles in huis qua fijne voeding, van vleeswaren, vers vlees en vis naar zoetwaren, brood en banket tot dranken, diepvriesproducten en zuivel."

Je vindt op Tavola zowel vaste waarden als nieuwe merken en zowel grote spelers als eenmanszaken

RECORDAANTAL VAN 450 BEDRIJVEN

 

“Tijdens deze editie van Tavola hebben we 450 bedrijven die exposeren. We zoeken elke editie naar nieuwe, kleinere en buitenlandse bedrijven, om onze bezoekers te blijven verrassen. Je vindt op Tavola zowel vaste waardes als nieuwe merken en zowel grote spelers als eenmanszaken. Zeker 35% van onze exposanten komt uit het buitenland. We hebben ook heel wat landenpaviljoenen, zoals Frankrijk, Nederland, Canada, Polen, UK, Spanje, Indonesië enzovoort. Naast het internationale karakter van de beurs, zienwe er ook op toe dat we een goede mix maken qua productcategorieën. We willen een mooie diversiteit. Het is elk jaar weer een mooie puzzel om te maken."

 

THEMAROUTES

Als bezoeker kun je op Tavola heel gericht naar nieuwigheden zoeken. “Hiervoor hebben we themaroutes uitgewerkt, waarop je op voorhand exposanten kunt selecteren volgens bepaalde criteria. Zo hebben we routes voor allergenen- en glutenvrije voeding, bio, private label, streekproducten, halal enzovoort." Op de beurs zelf wordt er bewust gekozen om exposanten niet te groeperen per categorie. “Zo heb je meer kans om nieuwe dingen te ontdekken en zich te laten verrassen. Bovendien is onze beurs beheersbaar, je kunt deze zeker volledig bezoeken zonder de weg kwijt te zijn. Het is een verrijking door de gangen rond te wandelen."

GOUDEN TAVOLA'S

Belangrijke pijler van Tavola is de uitreiking van de Gouden Tavola's. Die worden toegekend in vier categorieën.

  • Retail: producten voor zelfbediening.
  • Traiteur: producten voor traditionele bediening.
  • Delicatessen.
  • Foodservice: kant-en-klare producten en componenten voor cateringbedrijven, voor foodservice.

Patricia: “We zijn zeer streng in de selectie. In een eerste jureringsronde kijken aankopers of het product voldoende vernieuwend is en of het ook verkoopbaar is. Alle deelnemende producten moeten ook ten laatste op Tavola gecommercialiseerd zijn en mogen maximaal één jaar op de markt zijn. In de tweede ronde worden de producten volledig gekeurd: smaak, verpakking, technische fiche enzovoort. De Gouden Tavola's zijn echt een rode draad doorheen de beurs. Er worden meer dan honderd producten ingeschreven. Alle producten die de tweede ronde gehaald worden - dat zijn er nu ongeveer vijftig - staan tentoongesteld op de Rambla. Per categorie wordt er een top drie gekozen, deze winnaars zijn terug te vinden in hal 5, waar ze ook geproefd kunnen worden."

AANDACHT VOOR TRENDS

Je vindt op Tavola zowel vaste waarden als nieuwe merken en zowel grote spelers als eenmanszaken“Elke editie zorgen we er ook voor om trends in voeding op te volgen en toonbaar te maken op de beurs. Zo zien we heden aan de ene kant de gezondheidstrend. Labels zoals 'free from' en 'clean labels' zijn duidelijk aanwezig op Tavola. Daarnaast zien we ook een evolutie naar 'indulgence'. De consument wil zichzelf echt een plezier doen met lekkere voeding. Die moet kwalitatief en exclusief zijn. Denk bijvoorbeeld aan exclusief rundvlees. Ook binnen de verschillende trends vinden we het heel belangrijk om op de beurs weer een goed evenwicht te tonen. Premium zit, wars over trends heen, goed in de markt. De consument wil kwaliteit en koopt bewust." En dat zie je vertaald op het aanbod op Tavola.

TAVOLA PRAKTISCH

Waar?

Kortrijk Xpo, hallen 1, 2, 4, 5 & 6

Wanneer?

Van zondag 11 tot en met dinsdag 13 maart 2018.

Telkens van 10 tot 19 uur. Op dinsdag tot 18 uur.

Toegang?

Uitsluitend voor professionelen; gratis toegang mits online registratie

op www.tavola-xpo.be met code RC524.

Meer info?

www.tavola-xpo.be

TAVOLA

KORTRIJK XPO

+3256241111
+3256217930