naar top
Menu
Logo Print

Drie op tien eet 1x per week vegetarisch

30 jaar The Bio Veggie Company
magazine

30% van de Belgen geeft aan minstens 1 maal per week een vegetarische maaltijd eten en 15% zou dat zelfs 3 maal per week doen. Dat blijkt uit een grootschalig onderzoek (iVOX), in opdracht van The Bio Veggie Company, over vegetarische eetgewoontes in België. Het Belgisch bedrijf achter het nieuwe label “The Bio Veggie Company” bestaat dit jaar 30 jaar. Ondertussen is het bedrijf uitgegroeid tot een vaste waarde in de bio veggie wereld. Delphine Van Goethem nam het bedrijf uit Temse vier jaar geleden over en richtte The Bio Veggie Company, specialist in veggie- en bioburgers, -nuggets en -kroketjes, op. Met dit nieuw label mikt ze vooral op casual veggies: consumenten die niet strikt vegetarisch zijn maar wel naar een gezonde levensstijl verlangen. Een nobele en tegelijk commercieel interessante doelstelling want in België is 1 op 3 consumenten ‘casual veggie’. Dat is een veel grotere doelgroep dan de 2,8% strikte vegetariërs en veganisten in ons land. Af en toe vegetarisch eten is stilaan ingeburgerd want ‘gewoonte’ wordt als voornaamste reden (eerder nog dan dierenwelzijn en klimaat) opgegeven om af en toe vegetarisch te eten. Veggie is booming en opmerkelijk genoeg zijn het ook vooral 55-plussers die hun vleesconsumptie de laatste jaren verminderden. Maar liefst 7 op de 10 van deze leeftijdsgroep geeft aan minder vlees te eten dan enkele jaren geleden.

CM_BEREIDE GERECHTEN

CM_BEREIDE GERECHTEN

+3250240404
+3250240445