naar top
Menu
Logo Print

Trends & winnaars op Seafood Expo Global

Een culinaire en luxe-ervaring wordt belangrijker
magazine

Belangrijkste trends
Een culinaire en luxe-ervaring lijkt bij vele producenten op Seafood Expo Global terug te komen. Denk aan oesters, caviaar en jakobsschelpen. Consumenten zijn daarnaast op zoek naar gemakkelijke en snelle manieren om vis te eten. Zo wordt vis een meer toegankelijke optie in het menu van de koper. Ten slotte zijn gezonde snacks, aperitiefhapjes en bijgerechten dit jaar een trend onder de exposanten van Seafood Expo Global.
Bij Seafood Processing Global komen een maximum aan efficiëntie, gebruiksvriendelijkheid en afvalvermindering terug, noodzakelijke eigenschappen voor visverwerkende machines.

Seafood Excellence Global Awards
Globe Export / Algues de Bretagne (Frankrijk) won de prijs voor Beste Horeca Product voor zijn gemarineerd zeewier. Vers geoogst zeewier wordt gekookt en daarna gemarineerd met specerijen, olie, azijn en wijn. Beschikbaar in 2 smaken: rode ui en witte wijn – zeewier met Bretagne schalotten en cider azijn.

De prijs voor Beste Retail Product werd gegeven aan Cozy Harbour Seafood (VS) voor Lobster Meat. Dit product bevat gekookte staart, klauw en knokkel. Het kreeftvlees is stoomgekookt en bevroren is met vloeibare stikstof.

Er werden ook vijf speciale prijzen uitgereikt:
-Health & Nutrition: Globe Export / Algues de Bretagne (Frankrijk) voor zijn gemarineerd zeewier
-Convenience: Vichiunai Europe (België) voor zijn product Perles de la Mer
-Innovatie: Golden Fresh of Butterworth (Maleisië) voor zijn product Kuro Prawns
-Retail Packaging: Delpierre (Frankrijk) voor zijn product Sushi Mix – Visiopack
-Seafood Product Line: Cozy Harbour Seafood voor haar lijn van retail-ready flash-bevroren kreeft.

RETAIL

PROFESSIONAL MEDIA GROUP

+3250240404
+3250240445