naar top
Menu
Logo Print

Carrefour wil self-checkout in alle Hypermarkten

Het systeem biedt tal van voordelen voor zowel klant als werknemer
magazine

Eind januari 2018 kondigde Carrefour België in de Bijzondere Ondernemingsraad aan dat ze de intentie heeft om in de komende twee jaar verschillende self-checkout kassa’s te installeren in elk van haar Hypermarkten Carrefour. Uit onderzoek van thesisstudent Klaas Lannoy (VUB) blijkt namelijk dat consumenten het principe van self-checkout kassa’s sterk appreciëren. Klanten noemen voordelen als de snelle werking, korte wachtrijen en privacy bij het betalen als grote troeven van dit type kassa. Daarom wil Carrefour dat klanten in alle Hypermarkten de keuze hebben uit selfscan, self-checkout en klassieke kassa’s. Volgens Carrefour zou het systeem ook voordelen hebben voor de werknemers. Een medewerker kan wanneer nodig bij meerdere kassa’s assisteren en zo zou Carrefour ook meer variatie in de jobinhoud kunnen geven. Niet onbelangrijk is dat die variatie ook voor een verbeterde ergonomie zou zorgen en dat de polyactiviteit zou kunnen leiden tot een eenvoudigere inplanning van medewerkers, waardoor zij hun uurroosters sneller – 6 weken in plaats van 3 weken op voorhand – zouden kunnen krijgen. Deze intentie vormt een onderdeel van de investeringen die Carrefour België in haar transformatie opnam en op 25 januari voorstelde. Meer weten over self-checkout kassa’s en de voordelen ervan? Lees hier het artikel van Retail Magazine.

CARREFOUR

CARREFOUR

+3227292111
+3227292104