naar top
Menu
Logo Print

Florette logo

FLORETTE BLIJFT TRENDSETTER IN VOORVERPAKTE SALADES

Omzetgroei mogelijk in elk type winkel

Florette lanceerde al in 1987 sla in zakjes en heeft ondertussen heel wat variëteiten in zijn aanbod. De beschikbare soorten volgen de seizoenen. Duurzaamheid is een sleutelbegrip in heel het productieproces. Omdat het gebruiksgemak prioritair is voor de consument, willen de afdelingsverantwoordelijken het gamma voorverpakte salades en rauwkost verder uitbreiden. Florette geeft hem graag alle advies daaromtrent en stelt samen met hem het optimale assortiment samen.

HET SEIZOEN IN ONS BORD

Het seizoen in ons bord

Vakantie: tijd van zon, mooi weer, barbecue en frisse zomersalades, al dan niet in de vorm van een mengeling. Florette - die al sinds 1987 gebruiksklare, verse rauwe groenten voorverpakt op de markt brengt - heeft een uitgebreid assortiment, volledig afgestemd op dit zomerseizoen. Een van de verkrijgbare soorten is volledig seizoensgebonden: die kun je vinden in de vorm van jonge lenteblaadjes, en ook als volwassen salademixen. Idem voor de herfst en de winter. Florette volgt immers het ritme van de natuur, niet alleen met sla in de brede zin van het woord, maar ook met rodebietblokjes, radijsjes, worteltjes, witte kool, enzovoort.

RAUWKOST IS DE TREND

Het hoeft niet meer gezegd dat groenten gezond zijn en dat je best dagelijks zo'n 400 gram eet. Vooral rauwkost scoort hoog. In onze huidige maatschappij waarin dikwijls geen tijd meer is om lang in de keuken te staan, kiezen consumenten steeds bewuster voor eerlijke ingrediënten. Voorverpakte salades, mengelingen en rauwe groenten vormen een praktische oplossing. Ze zijn kant-en-klaar om in de serveerschaal opgediend te worden.

Overvloed aan variatie in recepten

Florette daagt zichzelf steeds opnieuw uit om continu andere recepten te bedenken. Hierin zit het grote verschil met de private labels, die maar een beperkt basisaanbod hebben. Florette telt nu al meer dan veertig soorten salades/mengelingen/rauwkost, zelfs vijf vinaigrettes en acht verse kruiden.

PASSIE VOOR VERS EN SMAAK

Korte cyclus

Om alle variëteiten barstensvol smaak in de rekken te krijgen, is een liefdevolle behandeling van de basisgroente nodig. Claire Standaert, Marketing Manager van Florette, bevestigt dat de verwerking zorgzaam gebeurt: "Kwaliteit en versheid zijn voor ons twee sleutelwoorden. Voor zonsopgang en altijd vooraleer de temperatuur boven de 6° stijgt, wordt er geoogst. Een lastenboek definieert de grootte van de jonge blaadjes, de vochtigheidsgraad, de manier waarop de groenten bewaard en versneden moeten worden, enzovoort. De oogst, het keuren, de opslag, het schoonmaken, drogen, sorteren, verpakken en leveren gebeurt daarom in een zo kort mogelijke tijdspanne. Dat is de enige manier om de beste smaak te garanderen."

Duurzaamheid troef

Duurzaamheid troef

Agrial, oprichter van het merk Florette, draagt de waarden duurzaamheid, nabijheid en solidariteit hoog in het vaandel. Ze verenigt 13.000 aangesloten medewerkers-boeren, die de kwetsbare groenten met respect voor het milieu telen en plukken dankzij aangepaste methodes. Ook zij ontsnappen niet aan de strenge, internationaal erkende controlesystemen van Florette.

BOOST VOOR ELK TYPE WINKEL

De schapruimte en het aantal facings voor salades en co is de laatste jaren enorm uitgebreid. Dat geldt voor elk type winkel en is te danken aan het gebruiksgemak waarop de consument van vandaag rekent. Enkel met het favoriete merk in het segment, Florette, kunt u de beperkte keuze van huismerken overstijgen en verder uitbreiden. Dankzij het grote aanbod en de nieuwigheden die Florette regelmatig uitbrengt, in verschillende formaten, kunnen aankopers en afdelingsverantwoordelijken perfect antwoorden op de vraag van hun klanten. Florette beantwoordt graag die van u als retailer. Als expert is Florette uw beste partner voor uw afdeling salades en rauwkost.

FLORETTE BENELUX

FLORETTE BENELUX

AVENUE MARCEL THIRY 77/4
1200 WOLUWE-SAINT-LAMBERT
+3223528375
-