naar top
Menu
Logo Print

Bancontact en Payconiq fuseren

Ze creëren een eengemaakte betaal-app
magazine

Bancontact Company en Payconiq Belgium hebben op 26 maart aangekondigd dat ze één bedrijf worden. Door samen te smelten willen ze consumenten en handelaars het beste van twee werelden bieden om in de eerste plaats te kunnen voldoen aan de vraag naar veilige, performante en gebruiksvriendelijke betaaloplossingen. De fusie staat gepland voor het einde van het tweede kwartaal van 2018. Het nieuwe Belgische bedrijf zal vooral haar zinnen zetten op mobiel betalen. Volgens het ‘Grote Bancontact Betaalonderzoek 2017’ hebben 2 op 3 Belgen immers nog zelden cash op zak. Bij een bevraging van Payconiq gaf 91% van de respondenten bovendien aan het komende jaar zeker met de smartphone te zullen betalen. Daarbovenop verviervoudigde het totale aantal mobiele betalingen met de apps van Bancontact en Payconiq in 2017 ten opzichte van het jaar voordien. Het bedrijf is daarom bezig met de ontwikkeling van een eengemaakte betaal-app ‘Payconiq by Bancontact’, voor betalingen in zowel het binnenland als andere Europese landen. De twee reeds bestaande apps blijven voorlopig echter nog beschikbaar, alsook de Bancontact-app. “De integratie tussen Bancontact Company en Payconiq zal geleidelijk verlopen, waarbij we voor de consumenten en handelaars de gekende betaaloplossingen van zowel Payconiq als Bancontact blijven aanbieden”, aldus Michael Anseeuw, voorzitter van de raad van bestuur van Bancontact Company.