naar top
Menu
Logo Print

79% online shoppers kiest thuislevering

Belgische e-shopper wenst flexibele en gratis levering
magazine

Het thuisadres is voor 79% van de Belgische online shoppers nog steeds de favoriete afleverlocatie. Maar omdat Belgische e-shoppers vaak te laat thuis zijn om hun pakket te ontvangen, verwachtten ze flexibiliteit op het vlak van de levering. Via Predict krijgen DPD-ontvangers informatie over de geplande levering via live-tracking tot op één uur nauwkeurig. Als niemand thuis is, kan de ontvanger het levertijdstip en de locatie wijzigen waarbij keuze is tussen volgende vier mogelijkheden: 'safe place' (levering in garage, brievenbus, tuin …), ander adres, pickup parcelshop of zo dicht mogelijk bij thuisadres. Naast flexibiliteit geven Belgische online shoppers ook aan dat gratis leveringen en retourzendingen zeer belangrijk zijn. Voor 91% van die shoppers zouden gratis verzendingen een evidentie moeten zijn. 90% wil een besteld product gratis kunnen terugzenden wanneer deze niet bevalt of past. Uit onderzoek blijkt overigens dat 7% van de Belgische online consumenten hun laatste bestelling terugstuurden. Kledij is daarbij goed voor 26% van teruggezonden producten, schoenen 19%. Volgens de E-Shopper Barometer, ten slotte, worden op Europees vlak drie belangrijke trends geïdentificeerd: consumenten wijzigen hun betaalwijze voor online aankopen, vertrouwen is cruciaal bij e-commerce en grenzen vervagen omdat e-shoppers op zoek zijn naar koopjes.

DPD

DPD

+3215406000
+3215406059